آخرین اخبار
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
بازدید:۵۷۹۶
صد آنلاین | برای مدت‌های زیادی، از آن زمان که مردم به یاد دارند، یک اتفاق عجیب و نادر در دریاچه گمشده اورگان (Lost Lake) رخ می‌داده است. این دریاچه در بخش مرکزی اورگان و در جنگل‌های ویلامت وجود دارد. این پدیده عجیب، برای بسیاری از مردم جای سوال بوده، اینکه چه چیزی و یا حتی چه کسی باعث آن است! دریاچه گمشده اورگان هر سال تابستان ناپدید می‌شود و دوباره در فصل بعدی پیدا می‌شود.
کد خبر : ۷۰۰۵۷

به گزارش صد آنلاین ، برای مدت‌های زیادی، از آن زمان که مردم به یاد دارند، یک اتفاق عجیب و نادر در دریاچه گمشده اورگان (Lost Lake) رخ می‌داده است. این دریاچه در بخش مرکزی اورگان و در جنگل‌های ویلامت وجود دارد. این پدیده عجیب، برای بسیاری از مردم جای سوال بوده، اینکه چه چیزی و یا حتی چه کسی باعث آن است! دریاچه گمشده اورگان هر سال تابستان ناپدید می‌شود و دوباره در فصل بعدی پیدا می‌شود.

 

 

 

 


دریاچه گمشده در اورگان
همانطور که گفته شد، در زمان بخصوصی از سال، آب دریاچه به دلایل عجیبی ناپدید می‌شد. این پدیده علاوه بر مردم برای بسیاری از دانشمندان و محققان نیز عجیب بود تا جاییکه تحقیقات گوناگونی روی آن انجام گرفت. دریاچه گمشده اورگان، هر سال در زمستان با آب پر می‌شود، زمانی که بارش‌های باران بیشتر هستند و تابستان که فرا می‌رسد (در اواخر بهار) این دریاچه به یک علفزار تبدیل می‌شود.

ایالت اورگان در آمریکا، تقریبا ۱۹ دریاچه با نام دریاچه گمشده دارد، اما می‌توان گفت که تنها موردی که به واقعی گم می‌شود، همین دریاچه ایست که ملاحظه می‌کنید. این دریاچه بخصوص، در جنگل‌های ویلمت (Willamette National Forest) واقع شده که در بخش بیرونی بیابان‌های کوه جفرسون قرار گرفته اند.

دریاچه گمشده اورگان بسیار معروف و شناخته شده است و دلیل این معروفیت تنها عجیب بودن آن نیست، بلکه این دریاچه به راحتی قابل دسترسی است و برای دیدن آن، نیازی نیست که کیلومتر‌ها پیاده روی کنید و یا در میان کوه‌ها و دشت‌ها سرگردان شوید. تنها کافی است که به بزرگاه پر تردد سانتیام پس بروید و به راحتی راه خود را به سمت دریاچه پیدا خواهید کرد.

این دریاچه تقریبا ۳۰۰۰ سال پیش به وجود آمد؛ زمانی که گدازه‌های آتشفشانی کوه‌های اطراف، باعث مسدود شدن رودخانه‌ای شدند که آب آن دریاچه را ساخت. دریاچه به مرور زمان پدیده‌ای را از خود نشان داد که همان گم شدن در حفره‌ای بود که در زمین این منطقه دیده می‌شد. اواخر پاییز، آب دریاچه توسط جویبار‌های متفاوتی پر می‌شود و در کل زمستان آب آن زیاد می‌شود و باران و برف‌های این منطقه نیز به این افزایش کمک می‌کنند. اما زمانی که بهار رو به تابستان می‌رود و این جویبار‌ها به مرور خشک می‌شوند، دریاچه هم ناپدید شده و به زمینی مانند یک چمنزار تبدیل می‌شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها