آخرین اخبار
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
بازدید:۲۲۱
صد آنلاین | افزایش میزان و گستردگی درگیری‌ها میان نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت در کرانه باختری موجب شده تا مقامات امنیتی و اطلاعاتی این رژیم نسبت به آغاز ناگهانی انتفاضه‌ای جدید در این منطقه هشدار‌هایی را اعلام کنند.
کد خبر : ۶۹۶۱۲

هراس رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه‌‎ای جدید در کرانه باختریبه گزارش صد آنلاین ، ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شامل «تساحی هنگبی» رییس سرویس امنیت این رژیم، «رونین بار» رئیس شاباک و «غسان علیان» هماهنگ کننده امور میان کابینه این رژیم و مسئولان کرانه باختری روز سه‌شنبه جلسه‌ای محرمانه را «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با موضوع بررسی آخرین وضعیت امنیتی کرانه باختری برگزار کردند.

بر اساس آن دسته از اخبار و گزارش‌هایی که تا لحظه تنظیم این گزارش منتشر شده هدف اصلی مقامات اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی از برگزاری این جلسه رایزنی و تلاش در جهت جلوگیری از افزایش بیش از پیش و خطرناک تنش‌ها در کرانه باختری است تا بلکه بتوانند اوضاع را تحت کنترل خود دربیاروند.

 

 

 

 


اما آنگونه که روزانه شاهد افزایش و اوج گرفتن تنش‌ها و درگیری‌ها میان نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی هستیم این احتمال هم به شدت افزایش پیدا کرده که به دنبال درگیری‌های صورت گرفته بین دو طرف، شاهد آغاز انتفاضه‌ای جدید در کرانه باختری باشیم.

از طرف دیگر، اخبار و اطلاعاتی از این جلسه منتشر شده نشان می‌دهد که طرفین این جلسه محرمانه عمده اهداف و برنامه‌های خود را بر این مهم متمرکز کردند که تا قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان، وضعیت میدانی کرانه باختری را آرام کنند. زیرا به طور طبیعی همه ساله در آستانه این ماه شاهد تنش‌ها و بحران‌هایی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی هستیم و اگر درگیری‌های اخیر هم به آن اضافه شود قطعا رژیم صهیونیستی با بحران جدیدی روبرو خواهد شد.

موضوع مهم و قابل توجه دیگری که اهمیت و حساسیت این جسله و دیدار محرمانه را بیش از پیش نشان می‌دهد این است که تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده به هیچ عنوان نباید خبر این جلسه محرمانه در رسانه‌ها انعکاس پیدا کند. علت این موضوع هم انتقادات چندین باره «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سران و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است.

حال اینکه بنا بر اطلاعاتی که توسط افراد مطلع و آگاه از این جلسه منتشر شده است در این نشست هیچ صحبتی پیرامون دوران بعد از جنگ غزه بین طرفین به میان نیامده است، زیرا طرف صهیونیستی اساسا اعتقادی به تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان نیرو و سازمانی که بتواند نوار غزه را بعد از جنگ اداره کند نداشته و همین امر هم موجب شده تا نه در این جلسه و نه در نشست‌ها و دیدار‌های گذشته و آینده تل‌آویو فرصتی به تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره غزه ندهد.

موضوع مهم دیگری که در این جلسه محرمانه توسط «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین از مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مطرح شده این است که مجددا به کارگران فلسطینی اجازه داده شود تا وارد منطقه «خط سبز» شوند. این در حالی است که طرف اسرائیلی پاسخ روشن و مثبتی به طرف فلسطینی نداده و فقط به این موضوع اشاره کرده که درخواست آن‌ها را بررسی خواهند کرد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که برگزاری جلسه محرمانه بین مقامات اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی و «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین یک پیام بسیار مهم و حساس در بطن خود دارد و آن در آستانه انفجار بودن کرانه باختری و احتمال آغاز انتفاضه جدیدی در این منطقه است.

4561/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها