۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
تاج: بانک مرکزی دوحه تصمیم خواهد گرفت

سرنوشت سه میلیون دلار پرسپولیس در دست قطر

بازدید:۱۲۰۹
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد پاداش آسیایی پرسپولیس و استقلال اظهارنظر کرد.
کد خبر : ۶۹۵۶

هفته گذشته باشگاه پرسپولیس امید زیادی داشت تا مهدی تاج دست پر از کوالالامپور به تهران برگردد و پاداش آسیایی سرخپوشان را آزاد کند. پاداش 3.4 میلیون دلاری سرخپوشان متعلق به لیگ قهرمانان 2020 و 2021 آسیا بوده که در این مدت به دلیل پایبندی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحریمهای بین‌المللی در حساب ای اف سی مانده است.

  • مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص گفت که ای اف سی متقاعد نشده که این رقم را به صورت مستقیم در اختیار فوتبال ایران قرار دهد: به هر حال نگرانی تحریم و تاثیر آن وجود دارد و آنها نگران این هستند که خود ای اف سی تحت تحریم قرار بگیرد. هر پولی که مبادله اسنادی آن به نام ایران باشد، بلوکه خواهد شد.

بنابراین و باتوجه به خطر تحریم کنفدراسیون فوتبال آسیا، به نظر می‌رسد هیچ راه مستقیمی برای دریافت مستقیم پاداش پرسپولیس، استقلال و سایر باشگاه‌ها وجود ندارد.

او درباره آزادسازی این پاداشها توضیح داد: آنها می‌گویند اگر بالای سند بنویسیم ایران یا به نام ایران باشد بلوکه می‌شود. به نام کشور دیگر هم امکان ندارد که نوشته شود. یعنی نمی‌شود پول کشور عراق را به ما بدهند، باید پول کشور خودمان را به ما بدهند و آنجایی که باید بنویسند "ایران" مشمول تحریم می‌شوند.

تاج افزود: این یک گرفتاری است که ما هم در فیفا داریم و هم ای اف سی. برای ما هم نیست و برای باشگاه‌ها هم هست. حالا یک راه‌حل‌هایی هم هست که پولی آزاد شود بیاید قطر که هم پرسپولیس از آن منتفع پرسپولیس شود. این امکان وجود دارد اما قطر باید از بانک مرکزی این مجوز را بگیرد که برای ما آزاد کند.

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید سرنوشت پاداش پرسپولیس که سه سال است در حساب ای اف سی مانده، چه خواهد شد و آیا قطر این پاداش بیش از صد میلیارد را به حساب قرمزها واریز خواهد کرد یا خیر؟

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها