آخرین اخبار
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
بازدید:۵۰۵
توُئیت امیرعبداللهیان درباره توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک
کد خبر : ۶۹۲۸

پ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۱۹ اسفند ماه و در پی توافق ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک در توئیتر نوشت: بازگشت روابط طبیعی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ظرفیت‌های بزرگی را در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام قرار می‌دهد.

  • وی افزود: سیاست همسایگی به عنوان محور کلیدی سیاست خارجی دولت سیزدهم، با قوت در مسیر درست پیش می‌رود و دستگاه دیپلماسی فعالانه در پس تمهید گام‌های بیشتر منطقه‌ای است.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی امروز در پکن توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این از بازگشت روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها استقبال کرده و گفته بود: هیچگاه در قطع روابط با هیچ کشوری در جهان اسلام از جمله عربستان سعودی پیشقدم نبوده‌ایم و از بازگشت روابط دیپلماتیک دو کشور به حالت طبیعی و افتتاح سفارتخانه‌ها در چارچوب گفت‌وگوهایی که خواهیم داشت، استقبال می‌کنیم.

پایان پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها