آخرین اخبار
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
بازدید:۱۴۴
صد آنلاین | طبق اعلام یک روزنامه اسپانیایی از بیش از ۶۰۰۰ مهاجری که در ژانویه سال جاری وارد جزایر قناری شدند، ۸۳ درصد از مسیر موریتانی وارد شده‌اند.
کد خبر : ۶۹۱۵۹

 

به گزارش صد آنلاین ، روزنامه اسپانیایی ال پایس El Pais اعلام کرد که اتحادیه اروپا حدود ۲۰۰ میلیون یورو برای کمک به موریتانی برای جلوگیری از هجوم مهاجران غیرقانونی اختصاص خواهد داد.

 

 

 

 

 


به نوشته این روزنامه، هجوم شدید قایق‌ها از موریتانی به جزایر قناری اسپانیا در سه ماه گذشته باعث نگرانی مقامات اسپانیایی شده است و اتحادیه اروپا را برای ابتکاری جهت تخصیص بودجه اضافی به موریتانی برای حل بحران پناهجویان تحت فشار قرار داده است.

این روزنامه اشاره کرد که از بیش از ۶۰۰۰ نفری که در ژانویه سال جاری وارد جزایر قناری شدند، ۸۳ درصد موریتانی را به این مقصد ترک کردند.

اسپانیا با یارانه سالانه بیش از ۱۰ میلیون یورو از گارد ساحلی موریتانی حمایت می‌کند.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا ۱۲.۵ میلیون یورو برای بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به موریتانی اختصاص داده است.

به گزارش این روزنامه، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا این هفته به همراه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به موریتانی سفر خواهد کرد تا فرصت‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و امنیت این کشور و مبارزه با تروریسم و ​​مهاجرت غیرقانونی باز کند.

4561/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها