۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
بازدید:۳۱۱
صد آنلاین | آسباد‌های حوضدار منطقه سیستان، نمادی از زندگی نظام‌مند در ۲۸۰۰ سال قبل است. این سازه‌ها در منطقه حوضدار و در فاصله نسبتا کمی از دیگر جا‌های دیدنی زابل قرار دارند. وجود این آسباد‌ها در کنار قلعه‌ها نشان از تمدن غنی دارند. این سازه‌های تاریخی در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده‌اند.
کد خبر : ۶۸۹۲۳

به گزارش صد آنلاین ، آسباد‌های حوضدار منطقه سیستان، نمادی از زندگی نظام‌مند در ۲۸۰۰ سال قبل است. این سازه‌ها در منطقه حوضدار و در فاصله نسبتا کمی از دیگر جا‌های دیدنی زابل قرار دارند. وجود این آسباد‌ها در کنار قلعه‌ها نشان از تمدن غنی دارند. این سازه‌های تاریخی در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده‌اند.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

شهرستان زابل دارای منطقه‌ای با پیشینه تاریخی کهن به نام حوضدار است که به هر کجای آن نگاه کنید می‌توانید رگه‌هایی از بقایای فرهنگ و تمدن غنی گذشتگان آن را مشاهده کنید. یکی از جاهای دیدنی این ناحیه که از منظر تاریخی نیز حائز اهمیت است، آسبادهای حوضدار است که در فاصله اندکی از شهر سوخته قرار دارد. این سازه‌ها دارای قدمتی بیش از ۲۸۰۰ سال هستند و در کنار تعدادی از قلعه‌های این منطقه تعبیه شده‌اند که نشانگر نظم در ساختار و سبک زندگی مردمان آن است. در حقیقت این آسبادها به منظور مهار جریان بادها و همچنین تامین آب در مزارع کشاورزی احداث شده‌اند

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها