آخرین اخبار
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

منطقه برای ایجاد امنیت هیچ نیازی به آمریکا ندارد

بازدید:۲۳۲
حیدری گفت: آمریکا باید از منطقه خارج شود، چون هیچ کشوری برای ایجاد امنیت نیازی به ایالات متحده ندارد.
کد خبر : ۶۸۷۰۹

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حملات آمریکا به مناطقی در خاک عراق و سوریه گفت: یکی از مشکلات اساسی آمریکا در حوزه استراتژیک دخالت در سایر کشور‌ها و حضور در نقاط دوردست نسبت به ایالات متحده است البته همه ملت‌های منطقه خواهان خروج آمریکا از کشورهایشان هستند.

وی ادامه داد: مجلس عراق چند سال پیش تصویب کرد که ما نیازی به حضور آمریکا نداریم و این کشور باید به سرعت از عراق خارج شود، سوریه هم به همین شکل، اما آمریکا در منطقه حضور نامشروع دارد و تا زمانی که در این منطقه حضور دارد بحران هم وجود دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: آمریکا با سلسله حملاتی که به پایگاه‌های نظامی در عراق و سوریه انجام داده و افراد نظامی و غیرنظامی را کشته به‌دنبال احیای روحیه تضعیف شده نیرو‌های ارتش خود است و این سلسله حملات برای ادامه حضورش در منطقه است.

حیدری اظهار کرد: آمریکا باید استراتژی خود را تغییر بدهد و از منطقه خارج شود. دولت‌های منطقه، خود می‌توانند امنیت را ایجاد کنند و هر جا که آمریکا از آن خارج شده امنیت به معنای واقعی برگشته و در هر جا که حضور دارد به ناامنی کمک کرده و جریان‌های تروریستی را تقویت کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ملت‌ها و دولت‌ها به خوبی متوجه رفتار غلط آمریکا در منطقه هستند بنابراین حملات رخ داده کمکی به حضور آمریکا در منطقه نمی‌کند بلکه در آینده از نظر تنش و ناامنی به فضای منطقه آسیب می‌زند و بهترین کار این است که آمریکا از منطقه خارج شود، چون هیچ کشوری برای ایجاد امنیت نیازی به آمریکا ندارد.

وی گفت: این هفته مجلس تعطیل است، اما حملات آمریکا در منطقه با شروع مجلس قابل بررسی است ضمن اینکه مقامات آمریکایی اعلام کردند با ایران قصد درگیری ندارند، چون حملاتی که به پایگاه‌های آمریکایی شده ارتباطی با ایران ندارد به هر شکل در هر نقطه‌ای از دنیا ناامنی باشد از منظر ما قابل رصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها