۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
بازدید:۳۶۷
صد آنلاین | دستگیری 63 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار در جدید‌ترین طرح پلیس آگاهی تهران بزرگ در سه روز منجر به کشف اموال مسروقه‌ای به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان شد.
کد خبر : ۶۸۰۰۵

 

به گزارش صد آنلاین ، سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزییات تازه‌ترین  طرح دستگیری سارقان و زورگیران پایتخت گفت: در این طرح رویکرد پلیس برخورد با سارقان خشن بود و 63 سارق حرفه‌ای، خشن و سابقه دار توسط همکاران پرتلاشم در حوزه پلیس آگاهی تهران در 3 روز گذشته دستگیر شده‌اند.

 

 

 

 


در این طرح که رئیس پلیس آگاهی تهران جزییات آن را اعلام کرد؛  26 نفر از مجرمان دستگیر شده، سارقان منزل  و 37 نفر دیگر از کیف قاپان و موبایل قاپان حرفه‌ای هستند. این طرح‌ها در حالی در تهران ادامه دارد که سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس تهران بزرگ در یکی از آخرین حضورهایش در اداره آگاهی در مورد اقدامات مشابه پلیس گفته بود: دیگر طرح‌های پلیس را نمی‌شماریم و هر وقت که لازم باشد برای دستگیری سارقان و مجرمین وارد عمل می‌شویم،‌ اما بدانید اقدامات پلیسی با هماهنگی مقامان قضایی برای امنیت شهروندان ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس آگاهی در مورد محدوده سرقت سارقان دستگیر شده گفت: این متهمان بیشتر در شمال، شمال شرق و غرب تهران فعالیت می‌کردند و بیش از 100 میلیارد تومان اموال مسروقه از آنها کشف شده است. اغلب مجرمان دستگیر شده، سابقه دارند و علی‌رغم دستگیری و مجازات، پس از آزادی دوباره سرقت را از سر گرفته‌اند.

به باور سردار گودزی سرقت برای افراد دستگیر شده تبدیل به شغل شده است اما به زودی با برخوردهای قاطعی با چنین مجرمانی صورت خواهد گرفت عرصه بر آنها تنگ‌تر خواهد شد.

در عین حال یکی از این طرح‌های پلیس و سیستم قضایی برای کنترل مجرمان پابند الکترونیکی است که به دستور فرمانده فراجا به زودی اجرایی خواهد شد. رئیس پلیس آگاهی تهران در این مورد هم گفت: این طرح بازدارنده در پیشگیری از وقوع جرم موثر است و چنانچه این متهمان جرم را تکرار کنند به صورت الکترونیکی کنترل شده و در کمترین زمان ممکن دستگیر می‌شوند. سردار گودرزی افزود: این طرح که زیرساخت های آن فراهم شده و به زودی در پایتخت اجرایی خواهد شد،  برای مجرمان حرفه‌ای با بیش از ۴ فقره سابقه است.

پیش از این نیز فرمانده فراجا و رئیس پایتخت با تاکید بر هماهنگی‌های انجام شده با سیستم قضایی و فراهم شدن زیر ساخت الکترونیکی از شروع طرح کنترل الکترونیک مجرمان خبر داده بودند، اما هنوز زمان دقیقی برای اجرای این ماموریت مشخص نشده. به هر حال در صورت اجرایی شدن این شیوه بای کنترل مجرمان سابقه دار انرژی پلیس برای تامین امنیت شهروندان در شناسایی و زیر نظر گرفتن مجرمان سابقه‌دار با جرایم پرتکرار کمتر صرف شناسایی و دستگیری این دسته از خلافکاران خواهد شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4561/ب
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها