۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
بازدید:۳۸۴۳
صد آنلاین | کوه چهل چشمه با ارتفاعی نزدیک به سه هزار و ۱۴۰ متر از سطح آب‌های آزاد، در غرب شهرستان دیواندره قرار گرفته است.
کد خبر : ۶۷۸۶۷

به گزارش صد آنلاین ، کوه چهل چشمه با ارتفاعی نزدیک به سه هزار و ۱۴۰ متر از سطح آب‌های آزاد، در غرب شهرستان دیواندره قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 


 

کوه چهل چشمه

 

علاوه بر این کوه، منطقه چهل چشمه متشکل از ۲۰ قله‌ی دیگر است که قله‌ی شاه‌نشین، کانی میران، کوه مزگت و میرزا، کوه افراسیاب، کوه باینچوب و کوه کل کوژ تعدادی از این قلل را تشکیل می‌دهند. در پیرامون این کوه سربه فلک کشیده، روستا‌های متعددی وجود دارد که نرگسله، درهوان، کا نعمت و اسحاق‌آباد، از جمله‌ی آن‌ها است. طبیعت زیبا با چشم‌انداز‌هایی رویایی و افسونگر، سرسبزی و نشاط منطقه، مجموعه‌ی کم‌نظیری از گل و گیاهان مختلف با پوشش گیاهی متنوع دارویی و حضور چشمه‌ها و ییلاق‌های متعدد این منطقه از کشور را به یکی از تفریحگاه‌ها و استراحتگاه‌های محبوب و جا‌های دیدنی دیواندره تبدیل کرده که در ایام مختلفی از سال میزبان گردشگران، طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان از سراسر ایران است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آکو
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
محض اطلاع این روستاهایی که نام بردید جزو حوزه شهر زیبای سقز هستن و در منطقه سرشیو وراه ارتباطی به این مناطق جاده سقز مریوان و کلا این مناطق جزو حوزه استحفاظی شهر زیبای سقز هستن
پربیننده‌ها پربحث‌ها