آخرین اخبار
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
بازدید:۲۸۸۰
صد آنلاین | به این جزیره می‌توان لقب یکی از عجایب طبیعی ایران را دارد.
کد خبر : ۶۷۸۱۹

به گزارش صد آنلاین ، به این جزیره می‌توان لقب یکی از عجایب طبیعی ایران را دارد. ویژگی خارق العاده این جزیره مخفی بودن آن در زمان مد آب و نمایان شدن آن در زمان جزر آب می‌باشد. اکثر جزایری در زیر آب قرار می‌گیرند دارای بستری گلی می‌باشند، ولی این جزیره پوشیده از شن‌های بسیار تمیز و بدون داشتن هیچ گونه گل و لایی می‌باشد.

 

 

 

 


جزيره نهنگ

 

 

بندر خمير

وارمی به گویش محلی به نهنگ گفته می‌شود و این جزیره به نهنگی تشبیه شده است که در برخی از زمان‌های بالای آب آمده و نمایان می‌شود..
این جزیره مکانی مناسب برای تجمعع پرندگان می‌باشد و مکانی فوق العاده جهت تفریحاتی همچون ساخت سازه‌های بزرگ شنی می‌باشد.

جزیره تماشایی وارمی در استان هرمزگان و در میان آب‌های نیلگون تنگه هرمز قرار دارد. بندر خمیر و جنگل حرای مردو در غرب، جزیره زیبای قشم در شرق و جنوب و بندر پل در شمال شرق آن واقع شده است. برای این که خود را به این جزیره بکر برسانید لازم است اول به بندر خمیر یا بندر عباس بروید.

برای رسیدن به بندر خمیر راه اول آن است که به کمک وسیله شخصی به این سفر بروید. توجه کنید که اگر بخواهید از تهران خود را به بندر خمیر برسانید مسیری پانزده ساعت و نیمه پیش روی شما خواهد بود. راه دوم برای رسیدن به بندر خمیر استفاده از اتوبوس است.

برای رسیدن به بندر عباس راه‌های بیشتری خواهید داشت. یکی از این راه‌ها استفاده از هواپیماست. همه روزه پرواز‌هایی از تهران، مشهد، رشت، شیراز و تبریز به این مقصد صورت می‌گیرد. راه دوم استفاده از اتوبوس و راه آخر سفر به وسیله قطار است. خط قطار بندر عباس از طریق شهر‌های یزد، اصفهان، تهران، طبس و مشهد قابل دسترسی است.

پس از رسیدن به بندر عباس کافی است تا از خروجی غربی این شهر خارج شوید و پس از گذشتن از بندر شهید رجایی، بوستانو، گچین پایین، گچین بالا و کل متلی دور برگردان را دور بزنید و وارد مسیر جنوبی شوید. در این راه از پاسگاه پلیس بندر پل، چاه صحاری و کندال خواهید گذشت تا به بندر خمیر برسید. فاصله بندر عباس تا بندر خمیر تنها ۹۶ کیلومتر است. بعد از رسیدن به بندر خمیر به مجتمع گردشگری حرا بروید و از طریق اسکله مسافری‌ای که در جنوب آن قرار دارد، خود را به جزیره وارمی رسانده و از زیبایی‌های این جزیره لذت ببرید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها