آخرین اخبار
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
بازدید:۹۶۲
صد آنلاین | دره‌ها از جمله پدیده‌های جغرافیایی باشکوه در کره زمین هستند که بسیاری از آن‌ها به‌عنوان جاذبه گردشگری مطرح شده‌اند.
کد خبر : ۶۷۷۰۷

به گزارش صد آنلاین ، کوه‌های عظیم و دره‌ها نمادی از عظمت در پهنای این کره خاکی هستند؛ اما اکثر دره‌ها، در سایه این کوه‌های بزرگ پنهان می‌شوند؛ با این وجود، دره‌ها اغلب مناظر مطبوع، خوشایند و دلپذیری، چون آبشار‌ها، دریاچه‌های نیلگون، شگفتی‌های زیستی و مکان‌های خوش منظره‌ای را درون خود جای داده‌اند

 

 

 

 




سابی، استان امپومالانگا، آفریقای جنوبی
در قسمت پایین دره سابی، روستایی با همین نام قرار دارد که در میان محیطی جنگلی محصور شده است. سرچشمه رودخانه سابی در کنار این روستا واقع شده است. در مسیر رسیدن به این مکان‌های شگفت انگیز، باید از جاده لانگ تام عبور کنید که می‌توانید در آن، یک توپ جنگی نقره‌ای انگلیسی به نام لانگ تام (longtom) را مشاهده کنید. از جمله مکان‌های مهم خوش‌منظره و تاریخی اینجا می‌توان به پارک ملی کروگر، استراحتگاه زوار، دره عمیق بلاید ریور، آبشار‌های سابی، منطقه‌ای به نام God's window (پنجره خدا) و چاه‌های شانس بورِک اشاره کرد.
دره سابی در آفریقا

دره جمیسون، نیو سات ولز، استرالیا
دره جمیسون به طول ١٢ کیلومتر در امتداد صخره‌های مرتفع ماسه‌سنگی در بلو مونتاین واقع شده است. این ناحیه به‌وسیله جنگل انبوه اکالیپتوس احاطه شده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به تعداد زیادی آبشار اشاره کرد. اکثرا گردشگران، برای پیاده‌روی در جنگل و اقامت شبانه به این دره می‌آیند. این منطقه حدود ١٠٠ کیلومتر با شهر سیدنی فاصله دارد و می‌توانید این فاصله را با اتوبوس یا قطار طی کنید.

دره‌ جمیسون در استرالیا

 


زابریسکی پوینت، کالیفرنیا، ایالات متحده
زابریسکی پوینت دره‌ای با منظره‌ای چشم‌نواز است که در شرق دره مشهور مرگ واقع شده و در طول میلیون‌ها سال دستخوش تغییراتی شده است. گردشگران برای اینکه در چشم‌انداز این دره قرار بگیرند باید از تپه‌ها بالا بروند. در هر فصلی جز تابستان می‌توانید به این منطقه سفر کنید؛ چراکه در این فصل هوا به‌شدت گرم است.

زابریسکی پوینت در آمریکا


دره وایپو، جزیره بزرگ، هاوایی
دره وایپو چشم‌انداز شگفت انگیزی دارد که چشم شما را از سمت ساحل و دره‌ای که در میان صخره‌هایی با شیب تند احاطه شده به سوی اقیانوس جلب می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه تعدادی آبشار از این صخره‌ها پایین می‌ریزد. سفر به این دره علاوه بر اتومبیل، با پای پیاده هم امکان‌پذیر است.

 

 

دره‌ وایپو در هاوایی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها