آخرین اخبار
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
بازدید:۴۵۸
صد آنلاین | بندر چابهار از جنوبی‌ترین شهرهای استان سیتان بلوچستان محسوب می‌شود. این شهر تنها بندرگاه اقیانوسی کشور ایران است که نزدیک‌ترین مسیر آبی را برای کشورهای همسایه فراهم می‌کند. این بندر زیبا و بی‌نظیر منطقه آزاد تجاری محسوب شده و به‌عنوان پررونق‌ترین بندرگاه کشور شناخته شده است. در چابهار جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
کد خبر : ۶۷۶۳۴

به گزارش صد آنلاین ، شهر چابهار مرکز شهرستان چابهار بوده و همان طور که ذکر شد یکی از جنوبی‌ترین شهر‌های واقع در استان سیستان بلوچستان است. این شهر در نزدیکی اقیانوس هند و دریای مکران قرار دارد و کشتی‌های اقیانوس‌پیما براحتی می‌توانند در اسکله آن پهلو بگیرند. چابهار، نزدیک‌ترین راه آبی به کشور‌های واقع در خشکی مانند تاجیکستان، ازبکستان، قزقیزستان، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان است.

 

 

 


آب‌های صورتی در چابهار

 

چابهار، مقصد جذاب برای سفر در زمستان



این شهر به‌دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد از جمله بنادر مهم بازرگانی کشور محسوب می‌شود و افراد زیادی در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. چابهار علاوه بر اینکه از اسکله برخوردار است و کشتی‌های اقیانوس‌پیما در آن پهلو می‌گیرند، دارای فرودگاه بوده و از این طریق نیز میزبان گردشگران از سراسر کشور است.

در حال حاضر به‌دلیل ارزان بودن قیمت کالا در شهر چابهار افراد زیادی برای خرید به این شهر سفر می‌کنند. در این بخش از مقاله تعدادی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا در کنار خرید، به دیدن آن‌ها رفته و از سفر به چابهار لذت ببرید.

جاذبه‌های تاریخی چابهار عبارت‌اند از:

موزه محلی بندر چابهار: این موزه شامل دو طبقه بوده که در یک طبقه آن اشیاء تاریخی وجود دارد و طبقه دیگر آن موزه مردم شناسی است.
مسجد جامع دزک: این مسجد از جمله مساجد مهم دوره صفویه بوده که دیوار‌های آن از گل و خشت و سقف آن از تنه درختان گز، خرما و کنار ساخته شده است.
مسجد جامع تیس: از جمله قدیمی‌ترین مساجد شهر چابهار به حساب می‌آید که قدمت آن به سال ۱۲۵۰ برمی‌گردد.
قلعه پیروز گت: قدمت این قلعه به دوران ساسانیان و اشکانیان برمی‌گردد.
ساختمان تلگراف خانه: قدیمی‌ترین بنای مدرن شهر چابهار بوده که در دوران قاچار توسط انگلیسی‌ها ساخته شده است.
روستای باستانی تیس: از جمله روستا‌های تاریخی ایران است که در زمان هخامنشیان حیات داشته و بعد به بندر تبدیل شده است.
گورستان جن تیس: یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی شهر چابهار گورستان جن تیس واقع در روستای تیس بوده که به گفته اهالی این روستا اجنه در آن دفن است.

جاذبه‌های طبیعی شهر چابهار عبارت‌اند از:
روستای درک: این روستا به‌دلیل دارا بودن دریا و کویر در کنار یکدیگر یکی از منحصربه‌فردترین روستا‌های ایران است.
غار‌های بان میستی: این غار‌ها که در روستای تیس واقع شده‌اند از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار به حساب می‌آیند. این غار‌ها شامل دو غار طبیعی و یک غار دست کنده هستند.
جنگل‌های حرا: درختان این جنگل در دل آب فرو رفته‌اند و بسیا زیبا و بی‌نظیر هستند.
درخت مکزن: مکزن نامی بوده که بومیان این شهر روی درخت انجیر معابد گذاشته‌اند.
تالاب لیپار: این تالاب تنها تالاب صورتی رنگی است که در کشور ایران قرار دارد.
کوه‌های مریخی: یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر چابهار که در پنجاه کیلومتری روستای گواتر واقع شده است کوه‌های مریخی هستند.
کوه گل فشان: از جمله بزرگترین کوه‌های گل فشان در جهان در شهر چابهار قرار دارد. گل‌هایی که از چشمه‌های این کوه به‌جای آب بیرون می‌آید خاصیت درمانی دارند و صد‌ها جاذبه دیگر که در این مجال نمی‌توان به معرفی تمام آن‌ها پرداخت

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها