آخرین اخبار
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
بازدید:۲۸۲
صد آنلاین | مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد قشم از مجازات حبس بین ۹۱ تا ۱۸۰ روز برای کارفرمایانی که اتباع بیگانه غیرمجاز را استخدام می‌کنند، خبر داد.
کد خبر : ۶۶۲۵۲

به گزارش صد آنلاین ، علی‌اصغر موحد ظهر با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار یا کارگرانی را که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است، استخدام می‌کنند، براساس ماده ۱۸۱ قانون کار، مشمول این مجازات می‌شوند.

 

 

 


به‌گفته وی، وظیفه اداره کار و خدمات اشتغال قشم در سال جاری ایجاد شغل برای ۷۰۰ نفر است که تاکنون برای ۶ نفر جویای کار شغل ایجاد و از تیر ماه امسال تاکنون ۴۲۴ مورد مجوز کار تمدید شده است.

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد قشم با تأکید بر اینکه قشم حیاط خلوت اتباع بیگانه نیست، افزود: هیئتی متشکل از مراجع امنیتی، انتظامی، فرمانداری و اداره کار در مورد اتباع بیگانه تصمیم‌سازی می‌کنند.

وی در مورد پیشگیری از فروش البسه زنانه توسط مردان خارجی در قشم، گفت: خوشبختانه در این زمینه به‌شدت برخورد صورت گرفته است و هم‌اینک فروشندگان بانو در حال فروش البسه زنانه در مجتمع‌های تجاری قشم و درگهان هستند.

وی یادآور شد: طی ۹ ماه گذشته ۱۷۳ شکایت داشتیم که از این تعداد، ۱۱۵ مورد به صورت جلسه هیئت رسیدگی حل و مابقی هم به اجرای احکام دستگاه قضا ارجاع شد.

 

 

4561/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها