آخرین اخبار
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

عملیات سپاه براساس حق دفاع مشروع بود/ برای ایران امنیت منطقه مهم است

بازدید:۳۵۱
نوش‌آبادی گفت: در حقوق بین‌الملل اگر یک کشور مورد تعرض قرار بگیرد حق دفاع مشروع دارد و عملیات سپاه در راستای بازدارندگی و عمل متقابل بود.
کد خبر : ۶۵۵۰۷

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات سپاه علیه تروریست‌ها گفت: عملیات سپاه که علیه گروه‌های تروریستی و موساد انجام شد در راستای بازدارندگی و عمل متقابل در قبال جنایاتی که در ایران به‌ویژه در راسک و کرمان انجام دادند و خدماتی که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به تروریست‌های داعش می‌دهند، صورت پذیرفت.

 

 


وی اظهار کرد: در حقوق بین‌الملل پذیرفته شده است که یک کشوری وقتی مورد تعرض قرار می‌گیرد حق دفاع مشروع دارد و همچنین باید از ظرفیت خود برای پیشگیری از اتفاقاتی که منافع ملی و امنیت آن کشور را به خطر می‌اندازد استفاده کند لذا این عملیاتی که سپاه پاسداران انجام داد در جهت تقویت بنیه دفاعی و برخورد با جریاناتی که آشیانه‌ای امنی برای خود ساخته بودند، انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وقتی که در سوریه بخشی از این کشور اشغال شد و در آنجا گروه‌های تروریستی مستقر شدند به آن‌ها آموزش‌های نظامی دادند لذا قطعا این حق را ایران دارد تا کانون‌های تروریستی، فتنه و جاسوسی را مورد هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: این امر حق مسلم برای ما و دفاع مشروع بوده است همچنین برای پیشگیری از جنایت‌های آینده در برابر ملت ایران و کشتار مردم بی‌دفاع بود چراکه تروریست‌ها نمی‌توانند در برابر ارتش و سپاه بایستند لذا حرکت‌های خام، کور و جنایتکارانه خود را در میان مردم بی‌دفاع انجام می‌دهند که این امر با هیچ منطقی پذیرفته نیست و جمهوری اسلامی براساس حقی که در دفاع مشروع و در مقابله با کانون‌هایی که علیه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زنند از کشور دفاع می‌کند.

 

 

 

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس بیان کرد: هم منطق بین‌الملل، هم منطق جنگ و هم امنیت اقتضا می‌کند برای دفاع از منافع ملی و کشورمان این اقدامات را انجام دهیم و مردم از این عملیات خوشحال شدند و ما نباید در برابر این جنایات ساکت باشیم و هر جایی که لازم باشد اقدام شایسته را انجام دهیم.

نوش‌آبادی گفت: کشور‌هایی که عملیات سپاه را تایید می‌کنند کشور‌هایی هستند که مورد حمله‌های تروریستی قرار گرفته‌اند و احساس می‌کنند اگر دامنه این جنایات در کشور‌های دیگر گسترش پیدا کند دنیا ناامن می‌شود بنابراین عقل سلیم اقتضا می‌کند در مقابل هر جریان تروریستی و شورشی مقابله شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشور‌هایی که عملیات سپاه را محکوم یا تخطئه کردند یا از عمق فجایع بی‌اطلاع هستند که این امر باعث می‌شود دامن خودشان را هم بگیرد یا اینکه با دشمنان همدستی می‌کنند و پس از اینکه ایران پایگاه‌های تروریست‌ها را منهدم کرد آن‌ها نگران آینده خودشان شدند.

 

 

وی بیان کرد: ایران بار‌ها اعلام کرده است قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هم برای منافع خود و هم کشور‌های منطقه است و کشور‌های منطقه نباید از قدرت جمهوری اسلامی بترسند لذا آن‌ها سکوت کنند و با اقدامات همدستانه با دشمن مبادرت نکنند.

نوش‌آبادی اظهار کرد: برای ایران امنیت کشور و همسایگان مهم است و ایران پس از انقلاب ثابت کرده که هم برای خود و هم برای کشور‌های همسایه احترام قائل است و حاضر است از بنیه نظامی خود برای دادن مشورت به کشور‌هایی که مظلوم واقع شدند استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ دلیلی برای اینکه کشور‌های دیگر عملیات سپاه را محکوم کنند وجود ندارد، چون این امر یا دایر بر جهل و نادانی و یا همراهی و همدستی آن‌ها با تروریست‌ها است.

21111
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها