۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
بازدید:۲۶۳
صد آنلاین | مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارگروه مداخله‌گران سلامت این معاونت، هشت مرکز فاقد مجوز و مداخله‌گر پزشکی را که در زمینه پوست و زیبایی در مشهد فعالیت می‌کردند، در یک ماه اخیر مهر و موم کرد.
کد خبر : ۶۴۸۰۳

به گزارش صد آنلاین ،  دکتر کاظم غفاریان افزود: در این مراکز افراد فاقد صلاحیت در زمینه‌های زیبایی، پوست، مو، تزریق ژل، بوتاکس و لیزر فعالیت می‌کردند که بنا بر گزارش‌های رسیده و پس از انجام بازدید‌های نامحسوس، این مراکز پلمب شد.

 

 

 


وی ادامه داد: با پلمب این مراکز غیرقانونی و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی، شمار مراکز مداخله گر سلامت مهر و موم شده مشهد در سال جاری به ۹۵ مورد رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه فضای مجازی نیز مشکلات و آسیب‌های بسیاری در این خصوص مشاهده شده و می‌شود که برای رفع این مشکلات و پیشگیری از آسیب به سلامت جامعه، از پلیس فتا درخواست شده است برای شناسایی افراد متخلف در این حوزه همکاری داشته باشد.

غفاریان با بیان اینکه پرونده‌های مراکز متخلف به مراجع قضایی تحویل شده و با آن‌ها به شدت برخورد می‌شود، بیان کرد: مردم می‌توانند گزارش‌های خود در مورد مداخله‌گران سلامت را از طریق سامانه ۱۹۰ یا سامانه جامع نظارت بر درمان اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضای جامعه و تمایل به انجام اعمال زیبایی، زمینه را برای فعالیت مداخله گران سلامت فراهم ساخته است، افزود: فعالیت مداخله‌گران سلامت که از کار‌های ساده آرایشی آغاز شده و تا موارد جراحی و تهاجمی توسعه یافته است، برای سلامت جامعه آسیب رسان است و در مواردی می‌تواند مشکلاتی، چون انتقال عفونت، ایدز، هپاتیت بی و سی، عفونت‌های قارچی و باکتریایی و سیاه شدن صورت، بینی و دیگر اعضای بدن را برای دریافت کنندگان این خدمات به ارمغان آورد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها