آخرین اخبار
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
بازدید:۳۳۸۱
صد آنلاین | شهر تبریز یکی از کهن‌ترین شهر‌های ایران است و تاریخ اولیه آن به‌درستی معلوم نیست و بحث‌های زیادی در این رابطه مطرح شده است. اکتشافات اخیر نشان از وجود تمدن در شهر تبریز در هزاره اول و دوم قبل از میلاد دارد. ربع رشیدی از بنا‌های تاریخی و جا‌های دیدنی تبریز به شمار می‌رود و اولین و بزرگ‌ترین دانشگاه بین‌المللی ثبت شده در جهان است که قدمت شکوه فرهنگ و تمدن ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد، بنایی فرهنگی که به‌دلیل وسعت و بزرگی در زیربنای سازه‌ای و امکانات موجود بسان شهری کوچک بوده است.
کد خبر : ۶۴۷۱۵

 

به گزارش صد آنلاین ، بنای ربع رشیدی در محله خوش آب و هوای باغمیشه واقع در دامنه‌های کوه بیلانکوه قرار گرفته است و از جا‌های دیدنی استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

 

 




آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، محله باغمیشه، دامنه کوه بیلانکوه

 

ربع رشیدی از روبرو 
مسیر دسترسی به ربع رشیدی
برای دسترسی به این مکان می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید. از ایستگاه متروی دانشگاه با اتوبوس می‌توانید به ربع رشیدی برسید. اتوبوس‌های خیابان عباسی می‌تواند گزینه خوبی برای دسترسی باشد و ربع رشیدی بین دو ایستگاه علی‌آباد و چهارراه عباسی واقع شده است. اگر هم قصد استفاده از خودروی شخصی را دارید، از خیابان هفت تیر به خیابان عباسی وارد شوید. در انتهای خیابان به یک سه‌راهی خواهید رسید؛ در آن نقطه سمت راست بپیچید. اولین چهارراه در این مسیر تقاطع خیابان‌های عباسی و خبازی است که ربع رشیدی در شمال شرقی آن قرار دارد

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها