۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
بازدید:۱۲۲۴
صد آنلاین | سیدمسعود حسینی: با تلاش کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان و ستاد گردشگری شهرداری، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.
کد خبر : ۶۴۱۹۱

به گزارش صد آنلاین ، سیدمسعود حسینی شهردار همدان از معرفی این شهر به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در سال ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این خبر ۲۲ آذرماه سال جاری در نشست میت آپ مجمع شهرداران آسیایی اعلام شد.

 

 


شهردار پایتخت تاریخ و تمدن ایران با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های‌ گردشگری همدان اظهار کرد: کمیسیون گردشگری شورای شهر با شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و اقدامات موثر و اجرای برنامه‌های مختلف تمام تلاش خود را صرف معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌های گردشگری همدان در جهان کرده است.

شهردار همدان عنوان کرد: این ستاد با محوریت عضویت فعال در مجامع بین المللی بویژه مجمع شهرداران آسیایی و معرفی همدان به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در سال ۲۰۲۴ با توجه به اقدامات مرتبط و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود در این شهر تاریخی اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام داده است.

سید مسعود حسینی افزود: ۲۲ آذرماه سال جاری همدان در نشست میت آپ مجمع شهرداران آسیایی به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در سال جاری میلادی معرفی شد و در نشست هیأت اجرایی آینده بنابر اعلام دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی از شهرداری به طور رسمی تقدیر خواهد شد.

شهردار همدان اظهار امیدواری کرد: امید است طی سال میلادی جاری با همکاری نزدیک شهرداری و مجمع شهرداران آسیایی، شهر همدان بتواند ظرفیت‌های گردشگری را بیش از پیش معرفی کند.

سید مسعود حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری شهر توسط شهرداری تصریح کرد: اتخاذ سیاست‌ های مربوط به توسعه گردشگری و اولویت‌بخشی به این بخش و اشتراک‌گذاری ایده‌ها، راه حل‌ها و تجارب با سایر شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی برای آشنایی با تجارب موفق و رویکردها از جمله اقدامات مورد انتظار توسط شهرداری است.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تاکید بر بهره گیری از تجربیات و رویدادهای بین المللی در راستای توسعه گردشگری همدان افزود : پیشنهاد می‌شود شهر همدان طی سال جاری میلادی با برگزاری رویدادهای بین‌المللی با مشارکت سایر شهرهای عضو به تبادل تجارب و دانش با دیگران پرداخته و همکاری خود با بخش خصوصی در این زمینه را نیز توسعه دهد.

شهردار همدان خاطر نشان کرد: دبیرخانه مجمع در طول سال جاری میلادی آمادگی هرگونه همکاری با شهر همدان را به منظور تحقق اهداف پایتخت آسیایی گردشگری داشته و در این مسیر در کنار شهرداری خواهد بود.

سید مسعود حسینی در پایان با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه از جمله اقدامات موثر در حوزه گردشگری و معرفی همدان بود، یادآور شد: بهره‌مندی از این موقعیت پیش آمده و معرفی هر چه بیشتر همدان در سطح بین‌المللی نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی شهروندان است.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

4561/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها