۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
بازدید:۱۱۳۰
صد آنلاین | مجموعه معبد کرنک، مجموعه‌ای وسیع از معبد‌ها، ستون‌ها، کلیساها و بناهای باستانی است و بعد اهرام مصر مهم‌ترین جاذبه کشور مصر محسوب می‌شود.
کد خبر : ۶۴۰۳۶

به گزارش صد آنلاین ، شهر اقصر (Luxor) مصر در حاشیه رود نیل قرار دارد و نام آن (به معنی «کاخ‌ها») متاثر از وجود کاخ‌های باستانی متعدد فراعنه در این منطقه است. معبد‌های کرنک (Karnak) یکی از مقصد‌های گردشگری محبوب این شهر محسوب می‌شود.

 

 

 


معبد کرنک، منبع: batnomad.com

 

 

معبد کرنک، منبع: batnomad.com

 

معابد مرموز ۴ هزار ساله مصر؛ بزرگترین عبادتگاه تاریخ بشر
مجموعه معبد‌های کرنک که مدت ۲،۰۰۰ سال عبادتگاه مصریان بوده‌اند به پیش از میلاد مسیح تعلق دارند و به سه فرقه مذهبی آمون (Amun)، موت (Mut) و خنسو (Khonsu) اختصاص داشته‌اند. به جرئت می‌توان گفت که این معبد‌ها بزرگ‌ترین بنای مذهبی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند؛ چراکه حدود ۲،۰۰۰،۰۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهند. معبد بزرگی که در قلب مجموعه کرنک قرار دارد، به حدی وسیع است که می‌تواند بزرگترین کلیسا‌های جهان شامل کلیسای «سنت پیتر» (St Peter’s) واتیکان، کلیسای جامع میلان و کلیسای نوتردام را در خود جای دهد.

«تالار هیپوستایل» (Hypostyle) در معبد کرنک با بیش از ۱۶،۰۰۰ متر مربع مساحت و ۱۳۴ ستون، یکی از بزرگ‌ترین تالار‌ها در بین بنا‌های مذهبی را دارد. علاوه بر معبد اصلی، چندین معبد کوچک و دریاچه‌ای مقدس نیز در حاشیه این مجموعه قرار گرفته است که در جشنواره‌های سالانه امپراتوری مصر، کشتی‌های سه‌گانه مقدس شهر باستانی تبای (Thebes) در آن شناور بودند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها