آخرین اخبار
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
بازدید:۴۱۳
صد آنلاین | معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر در کاروان‌های شش و هفت شب به صورت زمینی حدود ۶.۵ میلیون تومان خواهد بود.
کد خبر : ۶۳۲۲

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت؛ از آغاز ثبت نام عتبات نوروزی در ۹۰ کاروان از صبح امروز دوشنبه در مرحله اول خبر داد.

  • وی همچنین از ایجاد ظرفیت‌های جدید در روزهای آینده و آغاز اعزام‌ها از ۲۳ اسفند خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان برای ثبت نام به سامانه ثبت نام عتبات سازمان حج و زیارت به آدرس atabatorg.haj.ir مراجعه کنند.
  • معاون عتبات سازمان حج و زیارت افزود: هزینه سفر در کاروان‌های شش و هفت شب به صورت زمینی، حدود ۶ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان خواهد بود.
  • همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تثبیت نرخ ارز برای سفرهای زیارتی در این دوره گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تعداد متقاضیان افزایش یابد معاونت عتبات در فرصت باقیمانده تلاش کند که زمینه اعزام علاقه مندان بیشتری به این سفر معنوی فراهم شود.
  • این نشست با گزارش اکبر رضایی و حمیدرضا رهبری فر معاونان حج و عمره و توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات در حوزه‌های مسکن، تغذیه و حمل و نقل و انتقال ارز حج ادامه یافت.
  • رضایی استقبال از نام نویسی حج پیش رو را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در مجموع ۸۰ درصد ثبت نام در کاروان‌ها تکمیل شده است و تاکنون نسبت ثبت نام آقایان و بانوان در کاروان‌ها ۴۷ و ۵۳ درصد است.
  • وی افزود: در ادامه روند ثبت نام شرایط هر استان بررسی خواهد شد و در صورت وجود ظرفیت خالی، اولویت‌های جدید ثبت نام به صورت روز شماراعلام می‌شود.

در ادامه سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره برنامه ریزی‌های انجام شده برای ارائه خدمات درمانی به حجاج در مدینه منوره و مکه مکرمه و نحوه معاینات قبل از سفر و تزریق واکسن‌های اعلام شده توسط کشور میزبان به زائران حج پیش رو گزارش داد.

سرپرست حجاج ایرانی هم خواستار پیگیری لازم دراین خصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد و تاکید کرد با مسئولان ذی ربط در عربستان نیز هماهنگی شود تا از بدو ورود زائران خدمات مناسب به آن‌ها ارائه شود.

  • از دیگر محورهای مورد بحث دراین نشست گزارش سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص نشست روز گذشته با حضور وزیران راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مجموعه هواپیمایی درباره تامین پروازهای حج ۱۴۰۲ بود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت هم تاکید کرد: هر چه سریعتر با شرکت هواپیمایی قرارداد نهایی و قیمت بلیط با پیگیری و اخذ مجوز لازم نهایی شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها