۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
بازدید:۱۴۰
صد آنلاین | شهرک نشینان صهیونیست توانستند رکورد جدیدی در توحش علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ به ثبت برسانند.
کد خبر : ۶۲۶۱۴

 

به گزارش صد آنلاین ، براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که اتحادیه اروپا و آمریکا نیز بر اجرای آن تاکید دارند، کشور مستقل فلسطینی باید در مرز‌های سال ۱۹۶۷ شامل کرانه باختری و نوار غزه تشکیل شود. با این حال، گسترش شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و استقرار بیش از نیم میلیون صهیونیست در این منطقه باعث بروز مشکلات متعددی برای فلسطینیان شده است. توحش شهرک نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی یکی از این موارد است. 

 

 

 

 


به گزارش الجزیره، با پایان یافتن سال ۲۰۲۳، اکنون سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند این سال بدترین سال از منظر حملات شهرک نشینان صهیونیست به غیرنظامیان فلسطینی بوده است. 

یشن دین، یکی از گروه‌های حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی در این باره اعلام کرد: شهرک نشینان صهیونیست در توحش‌های خود در سال ۲۰۲۳ در کرانه باختری دستکم ۱۰ غیرنظامی را کشته و ده‌ها خانه فلسطینی را به آتش کشیدند. همین موضوع سبب شد سال گذشته میلادی رکورد خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری را بشکند. 

این گروه خاطر نشان ساخت: شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست اقدام به انجام چنین حملاتی علیه غیرنظامیان کرده‌اند. از زمان عملیات هفتم اکتبر حماس، حملات شهرک نشینان نیز علیه فلسطینیان تشدید شده است. 

این سازمان حقوق بشری که از سال ۲۰۰۶ توحش شهرک نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی را رصد می‌کند، از وارد شدن خسارات به منازل، مزارع و خودرو‌های فلسطینیان از سوی صهیونیست‌های افراطی خبر می‌دهد.

4561/ل
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها