آخرین اخبار
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
بازدید:۵۷۰
صد آنلاین | بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، کابینه اسرائیل در تلاش است تا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را از نوار غزه خارج کند.
کد خبر : ۶۲۰۷۵

 

به گزارش صد آنلاین ، کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که گزارش» فوق محرمانه «وزارت خارجه شامل توصیه‌هایی است که در ۳ مرحله انجام شود، "اولین مرحله افشای همکاری ادعایی بین آنروا و حماس در گزارشی جامع است"، مرحله دوم "شامل کاهش عملیات آنروا در نوار غزه و جستجوی سازمان‌های مختلف برای ارائه خدمات آموزشی و مراقبت اجتماعی به فلسطینی‌های غزه و مرحله سوم «فرآیند انتقال تمامی وظایف آنروا به نهادی است که غزه را پس از پایان جنگ اداره خواهد کرد».

 

 

 


گزارش کانال ۱۲ اسرائیل حاکی از آن است که این طرح "در آینده نزدیک" به کابینه اسرائیل ارائه خواهد شد.

هفته گذشته، سازمان ملل، سیگرید کاگ هلندی را به عنوان هماهنگ کننده برای نظارت بر محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه، به عنوان بخشی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف افزایش کمک‌های بشردوستانه منصوب کرد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاگ هماهنگ کننده امور بشردوستانه و بازسازی در غزه خواهد بود و کار خود را از ۸ ژانویه آغاز خواهد کرد. از وظایف او تسهیل، هماهنگی، نظارت و راستی آزمایی محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه است. او همچنین مکانیزمی را برای تسریع رساندن کمک‌ها به غزه از طریق کشور‌هایی که درگیر جنگ نیستند، ایجاد خواهد کرد.

به گفته توماس وایت، مدیر آژانس در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به سمت یکی از کاروان‌های کمک رسانی آنروا در نوار غزه تیراندازی کرد.

در همین زمینه، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا، در پاسخ به ادعا‌های اسرائیل مبنی بر متهم کردن این سازمان به کمک به حماس و انتقال مستقیم برخی کمک‌های بشردوستانه به آن، گفت که اسرائیل «جریان اطلاعات گمراه‌کننده و بی‌اساس» ایجاد کرده است. وی تاکید کرد: حتی پس از باز شدن گذرگاه کرم ابوسالم، مقامات اسرائیلی دسترسی بشردوستانه به غزه را از طریق بمباران و ایجاد اختلال در شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی برای مدت طولانی محدود کردند.

آنروا پیشتر اعلام کرده بود که ۱۳۲ کارمند خود در نتیجه جنگ در نوار غزه کشته شده اند.

4561/ل
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها