آخرین اخبار
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
بازدید:۱۸۰
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: ۸ ماهه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۶ درصدی داشت.
کد خبر : ۶۲۰۲۲

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی صبح امروز شنبه ۹دی ماه در جمع خبرنگاران با هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گازسوز، اظهار کرد: در ۸ماهه امسال ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۰ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی افزود: براساس آمار نوشهر، نور و قائم‌شهر هر کدام  با ۴، آمل و تنکابن هر کدام با ۳، سیمرغ با ۲ به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های رامسر، چالوس ،بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: آبان با ۷، فروردین با ۵ به‌ترتیب بیشترین و ماه‌های خرداد، مرداد و مهر هر کدام با ۲فوتی کمترین آمار منوکسید کربن را داشتند.

* اقدامات لازم هنگام برخورد با فرد مسموم با مونوکسیدکربن

مدیرکل پزشکی قانونی استان با درخواست از هموطنان که با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند، تصریح کرد: بهترین راهکار هنگام برخورد با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است.

عباسی اضافه کرد: بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند.

وی گفت: باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها