۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
بازدید:۸۷۶
صد آنلاین | تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره جنگ غزه
کد خبر : ۶۱۶۹۹

به گزارش صد آنلاین ، پاریس و تل‌آویو بامداد پنجشنبه از تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خبر دادند.

 

 

 

 


کاخ الیزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون در گفتگو با نتانیاهو، بر لزوم تداوم گفتگوها و تلاش برای رسیدن به آتش‌بس دائمی در نوار غزه تاکید کرد.

طبق این بیانیه، رئیس جمهور فرانسه در ادامه نگرانی شدید خود از تلفات بسیار بالای فلسطینی‌ها در حملات اشغالگران به نوار غزه را ابراز کرد.

بر این اساس، ماکرون همچنین افزود که در روزهای آینده با اردن در زمینه عملیات بشردوستانه در غزه همکاری خواهد کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز درباره این تماس تلفنی گفت: «[نتانیاهو] به خاطر مشارکت فرانسه در دفاع از آزادی کشتیرانی و تمایل این کشور برای کمک به بازگرداندن امنیت در امتداد مرز اسرائیل با لبنان تشکر کرد».

در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو، ماکرون را در جریان تحولات جنگ برای نابودی حماس در غزه و همچنین تلاش برای آزادی گروگان‌ها قرار داد و از او خواست برای آزادی آنها به تلاش ادامه دهد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به رئیس جمهور فرانسه گفت که کابینه تل‌آویو مصمم است به هر طریقی ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال و جنوب فلسطین اشغالی را به خانه‌هایشان بازگرداند.

4561/ل

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها