آخرین اخبار
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
بازدید:۳۷۵
صد انلاین | فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای اینترنتی که اقدام به ۲۰۰ فقره برداشت غیر مجاز در سراسر کشور از حساب کاربران فضای مجازی از طریق فیشینگ کرده بود، خبر داد.
کد خبر : ۶۱۶۳۱
 

به گزارش صد آنلاین ، سردار حمید هداوند با اعلام این خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس فتای استان، فعالیت مجرمانه یکی از کاربران  در زمینه فیشینگ از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک آلوده محرز و شناسایی و دستگیری او در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

 

 

 

 


وی در خصوص شیوه و شگرد این متهم گفت: این شخص با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با موضوعات سهام عدالت و پیامک ثنا کاربران را به صفحات جعلی هدایت و از طریق نصب بد افزار بر گوشی کاربر اقدام به دریافت رمز کرده و حساب آنها را خالی می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از چندین ماه تلاش بی‌وقفه و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی، هویت کلاهبردار شناسایی و با انجام اقدامات تخصصی این شخص از استان مرکزی به استان البرز هدایت و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز با اشاره به کشف اطلاعات 200 حساب بانکی شهروندان از تلفن همراه متهم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، تصریح کرد:  تاکنون 115 نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

سردار هداوند ادامه داد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود 10 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این مقام انتظامی در پایان به کاربران اینترنتی توصیه کرد که ورود به لینک‌هایی که از طریق پیامک‌های مشکوک به آنها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

4561/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها