آخرین اخبار
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
بازدید:۲۸۸
صد آنلاین | کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ با توجه به شرایط داخلی و گزارش های بانک مرکزی آمریکا در راستای اقتصاد جهانی چشم انداز بازار طلا فارق از نرخ ارز صعودی و بازار ارز تا انتهای سال با افزایش فشار ارزی در محدوده قیمت ۵۰ هزار تومان ثابت خواهد ماند.
کد خبر : ۶۱۳۶۱

به گزارش صد آنلاین ، محمود مرادی ،  در رابطه با کاهش قیمت ارز و طلا تا پایان فصل سرما، گفت: با وجود ثبات قیمتی ارز و پیش بینی افزایش قیمت طلا،‌ نکته قابل توجه این است که نرخ ارز در بلند مدت پایدار نخواهد بود زیرا موتور تورم روشن است و خلق نقدینگی انجام می شود، ‌همچنین ارز پاشی و کاهش قیمت در نهایت منجرو به جهش نرخ ارز در آینده خواهد شد.

 

 

 


وی اظهارداشت: با توجه به اینکه عمده ارز بازار سرمایه، ارز بازار آزاد محسوب نمی شود کاهش قیمت دلار تاثیر مستقیم ندارد اما بر انتظارات از بازار می تواند اثر گذار باشد. با در نظر گرفتن صحبت هایی که در رابطه با کاهش ارز ها می شود، مدل رفتاری دولت، نزدیک شدن به انتخابات در پایان سال و توافق بر ارز ۵۰ هزار تومانی فشار ارزی بیشتر می شود و در این قیمت ثابت خواهد ماند.

مرادی در رابطه با تغییرات نرخ طلا گفت: بخشی از تغییرات قیمت طلا از نرخ ارز و بخش دیگر به علت قیمت جهانی تاثیرمی گیرد. قیمت های جهانی با وجود تلاش بسیار برای عبور از سقف قیمتی در محدوده ۲۰۰۰ دلار ثابت است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:‌ با در نظر گرفتن سیاست های بانک مرکزی آمریکا برای آینده و چشم اندازی که برای اقتصاد آمریکا و دنیا گزارش می شود به علاوه با احتمال سیاست انبساطی در کشور پیش بینی عبور طلا از سقف ۲۰۰۰ دلار بیشتر است. در نتیجه چشم انداز بازار طلا فارق از نرخ ارز صعودی و بازار ارز تا انتهای سال در حدود قیمت ۵۰ هزار تومان ثابت خواهد ماند. سیاست گذار اجازه رشد به بازار ارز نخواهد داد، اما سیاست و سناریوی دولت در نرخ ارز پس از انتخابات بسته به وضعیت نفتی،‌ درآمد ارزی و شرایط تصمیمات دولتی دارد.

4561/ی

 

 

 

کد خبر 485860
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها