۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
بازدید:۶۶۵
صد آنلاین | پژوهشگران نوعی ال ای دی جدید ابداع کرده‌اند که در آن دو طول موج به کار گرفته شده و بدین وسیله از اختلالات در ساعت زیستی بدن نیز جلوگیری خواهد شد
کد خبر : ۵۹۸۹۶

ال ای دی‌ های جدید عوارض ناشی از قرارگیری در معرض نور مصنوعی را کاهش خواهند داد. ال ای دی های طراحی شده طول موج‌های متفاوتی از نور آبی را با توجه به وضعیت روز یا شب بودن ساطع کرده و بدین ترتیب خطر قرارگیری در معرض نور مصنوعی را برای بدن کاهش می‌دهند.

این پژوهشگران قصد دارند ال ای دی های خود را برای تولید کنندگان نمایشگرها به کار گیرند. در حال حاضر نمایشگرهای کنونی با ایجاد نور آبی باعث ایجاد اختلالات در خواب خواهند شد. این نور از تولید هورمون آرامش شبانه یا ملاتونین جلوگیری کرده و مغز را فریب می‌دهد.

پژوهشگران با هدف جلوگیری از ایجاد اختلالات در ریتم بدن یک ال ای دی انسان محور طراحی کردند که می‌تواند نوعی نور آبی مناسب برای زمان‌های روز و شب ارائه کند. به گفته این پژوهشگران دو طول موج متفاوت نور در این ال ای دی به کار گرفته شده است که یکی در طول روز و برابر با ۴۸۰ نانومتر و دیگری در طول شب با ۴۵۰ نانومتر منتشر خواهد شد. علاوه بر آن فسفر قرار گرفته در این لامپ‌ها باعث می‌شود تا نور آبی متمایل به رنگ قرمز و سبز همانند لامپ‌های معمولی درآید.

در حال حاضر نمایشگرهای به کار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند مانیتورها و تلویزیون‌ها از ویژگی برای مسدود کردن نور آبی در شب پشتیبانی می‌کند. اما حالتی برای کاهش نور آبی در طول روز در آنها وجود ندارد.

369852

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها