آخرین اخبار
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
بازدید:۳۶۳
صد آنلاین | به نوشته یک نشریه آمریکایی بسیاری از کشور‌های اروپایی کمک به اوکراین را اولویت خود نمی‌دانند.
کد خبر : ۵۹۳۵۱

 

به گزارش صد آنلاین ، روزنامه پولیتیکو نوشت که بسیاری از مقامات اروپایی در خلوت اعتراف می‌کنند که اوکراین دیگر مهمترین اولویت در زندگی اکثر سران کشور‌های اتحادیه اروپا نیست.

 

 

 

 


این روزنامه به نقل از مقامات ارشد اروپایی نوشت که آن‌ها اوکراین را «سیاه‌چاله» می‌نامند که مقادیر زیادی پول را می‌بلعد.

این روزنامه خاطرنشان می‌کند که علی‌رغم حمایت رسمی و اظهاراتی مبنی بر مخالفت با مجارستان که موضعی مخالف کی‌یف دارد، بسیاری از مقامات اروپایی متوجه شده‌اند که درگیری در اوکراین دیگر اولویت اصلی آن‌ها نیست.

یک منبع اروپایی که نخواست نامش فاش شود به این روزنامه گفت: «تردید‌ها در حال افزایش است. وضعیت در میدان نبرد اوکراین با روسیه ناامیدکننده است؟ چقدر پول اضافی به این سیاه‌چاله پمپ می‌کنیم؟ پوپولیست‌ها در سراسر اروپا در ماه‌های آینده سوار بر این موج خواهند شد.»

یک دیپلمات ارشد اروپایی به ظهور گروه جدیدی از کشور‌ها اشاره کرد که احتمالاً موضع خود را در مورد الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا تغییر خواهند داد.

جو بایدن چندی پیش یک بسته بودجه مکمل مجموعا به ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار را با موضوع رسیدگی به مسائل امنیت ملی آمریکا شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین و اعتباراتی برای امنیت مرزی آمریکا نزد کنگره درخواست کرد.

با این وجود قانونگذاران جمهوریخواه کنگره آمریکا از حمایت از این درخواست امتناع کرده و معترض شده‌اند که این بسته فاقد طرحی «معتبر» برای رسیدگی به بحران در مرز جنوبی این کشور است.

4461/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟