آخرین اخبار
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
بازدید:۳۲۲
صد آنلاین | روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که آمریکا متعقد است مشکل رژیم صهیونیستی کابینه تندروی آن نیست، بلکه مشکل شخص نتانیاهو است.
کد خبر : ۵۹۳۴۰

 

به گزارش صد آنلاین ، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز پنجشنبه تاکید کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دوست رژیم صهیونیستی است. بنابراین، او در سخت‌ترین لحظات از این  رژیم حمایت می‌کند و تمام تلاشش را می‌کند تا محدودیت‌های پیش روی آن را توضیح دهد.

 

 

 

 


این روزنامه در سرمقاله خود نوشت که بایدن چند روز پیش از نتانیاهو خواسته بود تا مسیر خود را در جنگ با غزه تغییر دهد، زیرا در ترس از دست دادن حمایت جهانی است.

 هاآرتص خاطرنشان کرد که  آمریکا معتقد است که نیاز به تغییر کابینه صهیونیستی وجود دارد، زیرا کابینه  راستگرا که راه حل دو دولتی را رد می‌کند، مورد تایید آمریکا نیست. ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر اعضای راستگرای کابینه به طور کامل مانع این پروژه می‌شوند. از نظر هاآرتص، نتانیاهو نیز ترجیح می‌دهد از راه حل دو دولتی فرار کند، حتی به قیمت رشد حماس و این همان چیزی است که در واقع اتفاق افتاد.

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد سخت‌ترین حقیقت این است کابینه نتانیاهو یک کودتای راست افراطی است که باعث کودتا علیه اسرائیل شد و رویای ضمیمه کردن تمام سرزمین‌های فلسطینی به آن را دارد. 

 هاآرتص اشاره کرد که نتانیاهو مخالفت خود با تشکیل یک کشور فلسطینی را به راس کارزارش برای ماندن در نخست وزیری تبدیل کرده است که در حال حاضر مدیریت آن را بر عهده دارد. او به سرعت به اظهارات بایدن پاسخ داد و موضع خود را با این جمله روشن کرد: اجازه نمی‌دهم اسرائیل اشتباه اسلو را تکرار کند.

این روزنامه تاکید کرد که لفاظی‌های نتانیاهو علیه تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف حذف ایده راه حل سیاسی و راه حل دو دولتی و همچنین سوء استفاده از این موضوع برای ماندن در سمت خود است و تاکید کرد که مشکل، بن غفیر و رفقای تندروی او نیستند، بلکه مشکل خود نتانیاهو است.

4461/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها