آخرین اخبار
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۴
بازدید:۱۸۵
صد آنلاین | رئیس جمهور اوکراین که نگران کاهش حمایتهای مالی و نظامی آمریکا از این کشور به دلیل جنگ غزه است روز سه شنبه به واشنگتن می‌رود.
کد خبر : ۵۸۶۷۵

 به گزارش صد آنلاین ، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه به واشنگتن سفر و با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

 

 

 

 


این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تمرکز کشورهای غربی به ویژه آمریکا را از جنگ اوکراین کاهش داده و کی‌یف نگران کاهش حمایتهای مالی و نظامی غرب از این کشور در برابر روسیه است.

خبرگزاری رویترز با بیان اینکه بایدن از زلنسکی برای سفر به آمریکا دعوت کرده است گزارش داد که محور این سفر جنگ بین اوکراین و روسیه و تلاش برای اطمینان دادن به اوکراین در زمینه حمایتهای نظامی غرب از کی‌یف است.

کاخ سفید یک شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی و بایدن درباره نیازهای فوری اوکراین و توافق دولت واشنگتن با کنگره در زمینه تصویب لایحه حمایتهای مالی جدید آمریکا از اوکراین رایزنی خواهند کرد.

براساس این گزارش، یکی از دستیاران رهبران سنا نیز گفته که ولودیمیر زلنسکی روز سه شنبه ساعت 9 صبح به وقت محلی در کنگره آمریکا در مقابل قانونگذاران آمریکایی سخنرانی خواهد کرد.

این برای دومین بار است زلنسکی در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند.

دفتر زلنسکی نیز در بیانیه‌ای گفته: موضوعات کلیدی در سفر زلنسکی شامل همکاری دفاعی بین ایالات متحده و اوکراین، به ویژه از طریق پروژه‌های مشترک در زمینه تولید تسلیحات و سیستم‌های دفاع هوایی، و همچنین هماهنگی تلاش‌های بین دو کشور در سال آینده است.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته بود که جنگ اسرائیل در غزه می‌تواند نه تنها توجه بلکه منابع لازم را از اوکراین، که در حال مقابله با تهاجم روسیه است، منحرف کند

4461/ل

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها