آخرین اخبار
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
هشدار ! این علائم خبر از روده ناسالم می‌دهند
بازدید:۲۲۶۵
صد آنلاین | گفته شده است که روده دومین مغز بدن است و زمانی که روده ناسالمی دارید، می‌تواند تمام بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر : ۵۷۷۲۸

به گزارش صد آنلاین ، روده ناسالم می‌تواند با علائم مختلفی در سراسر بدن مرتبط باشد، از جمله:

 


• ناراحتی معده: اگر معده شما اغلب با علائمی مانند گاز، نفخ، اسهال، یبوست و درد شکم ناراحت است، اینها می‌توانند نشانه‌های سندرم روده تحریک‌پذیر باشند، یک بیماری شایع که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

• خستگی: افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن ممکن است در میکروبیوم روده که متشکل از باکتری‌ها، میکروارگانیسم‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های موجود در دستگاه گوارش است، عدم تعادل داشته باشند.

• تمایل شدید به غذا: خوردن بیش از حد قند می‌تواند منجر به فراوانی باکتری‌های "بد" در روده و اختلالات روده‌ای شود.

• تغییرات غیر‌عمدی در وزن: تحقیقات تفاوت‌هایی را در میکروبیوم‌های روده افراد لاغر و چاق پیدا کرده است. مطالعه‌ای نشان داد که یک رژیم غذایی به سبک غربی سرشار از چربی و کربوهیدرات‌های تصفیه شده ممکن است باکتری‌های روده‌ای را که با چاقی مرتبط هستند ترویج کند.

• تحریک پوست: تحقیقات همچنین ارتباط بین روده ناسالم و مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما را نشان داده است.

• آلرژی: روده ناسالم می‌تواند نقش پیچیده‌ای در شرایط آلرژیک از جمله آلرژی‌های تنفسی، آلرژی‌های غذایی و حساسیت‌های پوستی ایفا کند. بنابراین میکروبیوم روده ممکن است بر تغذیه، پوست و حتی ریه‌ها تاثیر بگذارد.

• شرایط خودایمنی: یک باکتری خاص روده پروتئینی تولید می‌کند که ممکن است باعث شروع شرایط خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو و ام‌اس شود.

• مشکلات خلقی: یک ارتباط کاملاً مستند بین روده و مغز وجود دارد و تاثیر روده ممکن است به خلق و خوی شما نیز گسترش یابد. اختلالات روده و التهاب در سیستم عصبی مرکزی ممکن است علل بالقوه اضطراب و افسردگی باشند و پروبیوتیک‌ها ممکن است به درمان این شرایط کمک کنند.

• میگرن: ارتباط روده و مغز ممکن است بر میگرن نیز تاثیر بگذارد.

اگر هر یک از این علائم مختلف را تجربه کردید، بهتر است توسط پزشک معاینه شوید تا مشخص شود آیا علائم شما به دلیل روده ناسالم است یا عوامل دیگر.

 اولین قدم در بهبود روده، شناسایی و حذف غذاهای مشکل‌ساز است. از خوردن غذاهایی که بر پوشش روده‌ها تاثیر می‌گذارند دست بکشید، این کار می‌تواند به دستگاه گوارش شما استراحت داده و به آن فرصتی برای بهبودی بدهد.

پزشک می‌تواند رشد بیش از حد باکتری، مخمر یا انگل‌هایی که بر سلامت روده شما تاثیر می‌گذارند را شناسایی کند. و احتمالاً غذاها و مکمل‌هایی را توصیه می‌کند که می‌توانند به ترمیم روده شما کمک کنند، از جمله پروبیوتیک‌ها، پری‌بیوتیک‌ها، آنزیم‌ها، گلوتامین، روغن ماهی و غیره. پیروی از سبک زندگی سالم نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

21458/ع

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها