آخرین اخبار
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
بازدید:۲۷۳
صد آنلاین | پالتیکو: آمریکا در پی کنترل غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین است
کد خبر : ۵۷۵۳۵

به گزارش صد آنلاین ، وبگاه نشریه «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع و مقام‌های آمریکایی گزارش داد که واشنگتن هفته‌ها را صرف تدوین برنامه‌ای برای نوار غزه پس از پایان جنگ کرده است.

 

 

 

 


در این گزارش آمده است: «مراحل طرح آمریکا برای غزه پس از جنگ شامل بازسازی، ایجاد نیروی بین‌المللی و سپس یک مرجع فلسطینی است که کنترل این باریکه را به دست بگیرد».

یک مقام آمریکایی با بیان اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین از نظر مشروعیت و توانایی در نوار غزه با چالش‌های بزرگی مواجه است، اما گفت: «طرح دولت بایدن کنترل نهایی غزه توسط تشکیلات خودگردان را پیش‌بینی می‌کند».

پالتیکو ادامه داد: «برجسته‌ترین جنبه‌های طرح دولت بایدن پس از جنگ غزه، شامل افزایش کمک‌های امنیتی واشنگتن به تشکیلات خودگردان فلسطین است. آمریکا می‌خواهد ساختار امنیتی فلسطینی در غزه بعد از جنگ داشته باشد».

این روزنامه به نقل از یک منبع دولتی نوشت: «موضوع ناشناخته بزرگ این است که حماس پس از جنگ چقدر در نوار غزه باقی خواهد ماند. آنچه ما را تشویق می‌کند، نتیجه ایجاد یک کشور فلسطینی است اما ما اکنون بر ثبات در غزه تمرکز کرده‌ایم».

این منبع تصریح کرد: «ما نتوانسته‌ایم سران اسرائیل را به سمت بحثی معنادار در مورد اینکه غزه پس از جنگ چگونه خواهد بود سوق دهیم. برخی از کشورهای عربی اخیراً با وجود مخالفت اولیه با این ایده، نسبت به پیشنهاد اعزام نیرو به غزه ابراز تمایل کرده‌اند».

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها