۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
بازدید:۳۴۶
صد آنلاین | فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی ۳متهم به دستبرد ۴۰۰ میلیارد ریالی به یک منزل در بولوار صیاد شیرازی مشهد شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر : ۵۷۴۷۷
 

به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ احمد نگهبان در مشهد اظهار داشت:با دریافت گزارشی مبنی بر سرقت منزل در محدوده بولوار صیاد شیرازی تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 

 

 

 


وی افزود: در بررسی صحنه جرم مشخص شد در نبود صاحبخانه سارقان با نفوذ به داخل منزل بدون تخریب قفل تمامی اثاثیه منزل، مدارک هویتی اعضای خانواده از قبیل شناسنامه، پاسپورت ،47 سکه تمام بهار آزادی، 2 عدد ساعت نفیس طلا به ارزش 25 میلیارد ریال، 7430 یورو، تعداد زیادی اجناس عتیقه کلکسیونی، تعداد زیادی اسناد و قراردادهای شرکتی، 100 برگ چک در مجموع بالغ بر 400 میلیارد ریال را سرقت کرده اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان پایگاه غرب آگاهی مشهد پس از آثار برداری دقیق محل جرم، جمع آوری مستندات و استفاده از ظرفیت های هوشمند و علمی که در اختیار پلیس هست، به خانمی جوان که مدتی قبل کارمند شرکت تولیدی مالباخته بوده مظنون شدند.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده با کنترل نامحسوس متهم و جمع‌آوری ادله و مستندات کافی، مخفیگاه متهم و 2 همدستش را در یکی از مناطق بولوار توس شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و قسمتی از اموال مسروقه را از محل کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد عنوان کرد: متهم 33 ساله و همدستانش که 2 برادر 30 و 33 ساله هستند در بازجوئی های اولیه منکر سرقت شدند و قصد به انحراف کشیدن روند رسیدگی به کشف پرونده را داشتند که در ادامه تحقیقات در مواجهه با مستندات کشف شده و ادله پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشودند و مشخص شد که قسمت اعظم اموال مسروقه را در داخل باغی در محدوده شهر گلمکان مخفی کرده اند.

وی با اشاره به کشف تمامی اموال مسروقه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

نگهبان در ادامه از شهروندان خواست توصیه‌های ذیل را در پیشگیری از سرقت منزل جدی بگیرندو ضمن پرهیز از نگهداری وجوه نقد وطلا وجواهر به مقدار زیاد در منزل از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید همچنین حتی الامکان درهای ورودی وداخلی منزل خود رابه سیستم هشدار دهنده مجهز و هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی اکتفا نکرده،کلیه درهای داخلی ساختمان اعم از در پشت بام، اتاق ها،آشپزخانه،حیات خلوت و...را قفل کنید.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: شماره سریال یا مشخصات کامل اجناس ولوازم خانگی منزل خود از قبیل لوازم صوتی وتصویری، لوازم برقی وسایر لوازم با ارزش را در دفتری مخصوص ثبت کنید و برای اطمینان بیشتر از آنها عکس تهیه شود، در صورت عزیمت به سفر بستگان و همسایگان مورد اطمینان را در جریان قرار دهید تا مراقب منزلتان باشند و به طور مرتب به آن سرکشی کنند.

4461/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها