۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
بازدید:۵۲۱
صد آنلاین | ازسرگیری حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است. این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین می‌کوشند مانع پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف شوند.
کد خبر : ۵۷۱۲۲

به گزارش صد آنلاین ،  ازسرگیری حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است. این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین می‌کوشند مانع پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف شوند.

 

 

 

 

 


 بمباران هوایی غزه از صبح جمعه بعد از آتش‌بسی یک هفته‌ای، در حالی از سوی صهیونیست‌ها از سرگرفته شد که ارتش این رژیم اعلام کرده تهاجم زمینی به نوار غزه در روزهای آینده به شیوه‌ای هوشمندانه و غافلگیرکننده از سر گرفته می‌شود. این در حالی است که اشغالگران شنبه به حملات هوایی ادامه داده و تا ظهر شنبه تعداد شهدای دور جدید حملات به 240نفر رسید. درحالی‌که ارتش اشغالگر طی دو روزگذشته تمام زیرساخت‌های غیرنظامی را بمباران کرده‌ است، منابع نظامی اسرائیل مدعی شدند که اهداف حملات اخیر اشغالگران «محل پرتاب موشک‌های ضد‌تانک، مواضع شلیک موادمنفجره، نقاط دیده‌بانی و مناطق تجمع نیروهای حماس» بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح شنبه از ساکنان چندین منطقه در شمال نوار غزه خواست تا برای آماده شدن جهت بمباران این مناطق، آنها را تخلیه کنند. این مطلب را آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اشغالگر در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس منتشر کرد. ادرعی گفت: «ارتش عملیات قاطعانه علیه حماس در نوار غزه را از سر گرفته‌ است.»
یک میلیون و 800فلسطینی در غزه آواره‌اند
کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین اعلام کرد: «شمار آوارگان غزه به یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند رسیده است. ما از سازمان ملل متحد و همه نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که به وظایف خود برای توقف نسل‌کُشی عمل کنند.» در این بیانیه آمده است: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، نسل‌کُشی است.» مدیر دفاع مدنی در شمال غزه نیز گفت: «ما به مکانیسم‌هایی برای ادامه عملیات نجات نیاز داریم.» مدیر دفاع غیرنظامی در شمال غزه تصریح کرد: «نوار غزه به بیل مکانیکی و بولدوزر برای جبران خسارت وارده به تجهیزات‌مان برای ادامه عملیات نجات نیاز دارد.»
اغلب قربانیان بمباران 2 روز اخیر، زنان و کودکان هستند
وزارت بهداشت غزه نیز گزارش داد که از زمان ازسرگیری درگیری‌ها و پایان آتش‌بس در جمعه، ۲۴۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید و بیش از ۶۵۰ نفر در صدها حمله هوایی و گلوله‌باران‌های توپخانه‌ای قایق‌های جنگی به مناطقی از نوار غزه مجروح شده‌اند. «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه، تأکید کرد: «بیشتر قربانیان بمباران رژیم صهیونیستی، زنان و کودکان بودند.» القدره افزود: «اشغالگران می‌خواهند سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه را نابود کنند و افراد داخل آن را به وحشت بیندازند و نوار غزه نیاز به کمک‌رسانی و انتقال مجروحان به خارج از غزه دارد تا جا برای مجروحان دیگر باز شود.»
تمرکز حملات صهیونیست‌ها بر خان‌یونس 
حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای صهیونیست روی «هدف قرار دادن خان‌یونس متمرکز شده‌ و ده‌ها ساختمان‌ مسکونی را بر سر ساکنان آنها ویران کرده‌اند. قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز غرب شهر دیرالبلح در مرکز غزه و ساحل خان‌یونس را گلوله‌باران کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین برجی را در شهرک حمد در غرب خان‌یونس هدف قرار دادند. به‌گفته منابع المیادین، تانک‌های اسرائیلی نیز مناطق شرقی را همزمان با حملات هوایی هدف قرار دادند. کمربند آتش در محله الفیاض تا مناطق شمال شرقی شهرک القراره در خان‌یونس ایجاد شد.

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها