آخرین اخبار
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
بازدید:۳۲۷
صد آنلاین | رییس مرکز اورژانس استان تهران از استقرار اتوبوس آمبولانس‌های این مرکز در پنج نقطه اصلی پایتخت با توجه به آلودگی هوا خبر داد.
کد خبر : ۵۶۹۱۹
 

به گزارش صد آنلاین ، محمد اسماعیل توکلی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به میزان آلودگی هوای شهر تهران، ناوگان اورژانس استان در میادین اصلی شهر مستقر شدند.

 

 

 


وی افزود: میادین آزادی، انقلاب، تجریش، فردوسی و شهرری از نقاط استقرار تیم‌های اورژانس برای خدمات رسانی به مردم است.

رییس مرکز اورژانس تهران با تاکید بر اینکه شهروندان از تردد غیرضروری جدا خودداری کنند، یادآور شد: شهروندان باید در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه و تهوع به عوامل اورژانس مراجعه کنند تا به وضعیت آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود همچنین به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

به گفته وی، نوزادان سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

توکلی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک‌ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی از شهروندان تهرانی بخصوص کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و زنان باردار خواست در این روزها در خانه بمانند همچنین به دیگر شهروندان توصیه کرد در روزهای آلوده هوا از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری و در هنگام حضور در سطح شهر ماسک سوپاپ دار استفاده کنند و از خوردن مایعات و سبزی و میوه غفلت نکنند.

به گزارش شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران روی عدد ۱۲۶ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.

همچنین بدلیل کیفیت هوای تهران امروز / شنبه پیش دبستانی ها و دبستان‌های استان تهران به غیر از شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند غیر حضوری است.

 

 
 
منبع: ایرنا
 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها