۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
بازدید:۹۸۵۴
صد آنلاین | روستای جورد، روستایی کوهستانی در استان تهران است که در فاصله 38 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و زیبایش، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است.
کد خبر : ۵۶۸۷۸

به گزارش صد آنلاین ، روستای جورد روستایی از توابع شهرستان دماوند در استان تهران است. این روستا در فاصله ۳۸ کیلومتری شمال شرق تهران و ۹ کیلومتری شمال شهر رودهن واقع شده است. جورد روستایی کوهستانی با آب و هوای معتدل و خنک است.

 

 

 

 


روستای جورد

تاریخچه روستا به بیش از ۴۰۰ سال قبل برمی‌گردد. در آن زمان، امامزاده سید روح‌الله، از نوادگان امام محمد تقی (ع)، از حوالی مازندران به این مکان که ییلاقی بوده مهاجرت کرده و پس از مدتی در این مکان فوت می‌کند.

جمعیت روستای جورد در حدود ۴۰۰ نفر است. بیش از ۹۵ درصد اهالی روستا سادات و همگی از نسل این امامزاده هستند.

شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامداری است. محصولات عمده روستا گیلاس، گردو، آلبالو، زردآلو و سیب است.

جاذبه‌های گردشگری

طبیعت بکر و زیبای روستا

وجود امامزاده سید روح‌الله

روستای پلکانی جورد

مناظر زیبای کوهستانی

دشت لار

روستای پلکانی جورد

این روستا از نوع روستاهای پلکانی است. این نوع روستاها در شیب‌های تند کوهستان‌ها ساخته می‌شوند. در روستای جورد، خانه‌ها به صورت پلکانی در دامنه کوه قرار گرفته‌اند. این امر باعث شده است که روستا جلوه‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز داشته باشد.

دشت لار

دشت لار یکی از زیباترین دشت‌های ایران است. این دشت در شمال روستای جورد واقع شده است. دشت لار به دلیل وجود چشمه‌سارها، جنگل‌های زیبا و طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است.

این روستا زیبا و دیدنی است که می‌تواند مقصدی عالی برای یک سفر یک روزه یا چند روزه باشد. این روستا با طبیعت بکر و زیبایش، می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند.

روستای جورد

مسیریابی از تهران تا روستای جورد

برای رسیدن به این روستا از تهران، می‌توانید از دو مسیر زیر استفاده کنید:

مسیر اول

از طریق بزرگراه شهید بابایی یا بزرگراه شهید همت وارد آزادراه تهران- پردیس شوید. در کمربندی بومهن وارد جاده رودهن- لواسانات شوید و از روستای آردینه عبور کنید. پس از روستای آردینه، به یک دوراهی می‌رسید. مسیر سمت چپ به روستا می‌رود. این مسیر حدود ۳۸ کیلومتر طول دارد و حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

مسیر دوم

از طریق بزرگراه شهید بابایی وارد بزرگراه شهید زین الدین شوید. در بزرگراه شهید زین الدین به سمت دماوند بروید. پس از عبور از شهر دماوند، وارد جاده روستا شوید. این مسیر حدود ۴۵ کیلومتر طول دارد و حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان می‌برد.

نکاتی برای سفر

روستا از جاده اصلی فاصله دارد و مسیر آن آسفالت نیست. بنابراین، اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، مراقب باشید.

روستا در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. بنابراین، هوا در آن خنک است. لباس گرم همراه داشته باشید.

در فصل بهار و تابستان، ترافیک در مسیر روستای جورد زیاد است. بنابراین، اگر می‌خواهید از شلوغی ترافیک جلوگیری کنید، صبح زود حرکت کنید.

بهترین فصل سفر به روستای جورد

بهترین فصل سفر ، فصل بهار و تابستان است. در این دو فصل، هوا در روستا معتدل و خنک است و طبیعت روستا بسیار زیبا و دیدنی است. در فصل بهار، شکوفه‌های درختان و گل‌های وحشی، زیبایی روستا را دوچندان می‌کنند. در فصل تابستان، می‌توانید از آب و هوای خنک روستا لذت ببرید و به پیاده‌روی، کوهنوردی و سایر فعالیت‌های تفریحی بپردازید.

 

 

 

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها