۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
بازدید:۳۶۲
صد آنلاین | کارشناس مسائل منطقه با اشاره به شرم‌آور بودن مواضع برخی کشورهای اسلامی در قبال جنگ غزه اظهار کرد: بدون تردید حملات از جبهه یمن ادامه خواهد داشت و انصارالله حساسیت ویژه‌ای روی مسائل کشورهای عربی و اسلامی دارد و نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.
کد خبر : ۵۶۴۴۲

به گزارش صد آنلاین ، آتش‌بس در غزه دو روز دیگر تمدید شد اما هنوز مشخص نیست در پایان این زمان چه اتفاقی رخ خواهد داد. به نظر می‌رسد که تلاش برخی کشورها برای تمدید مجدد آتش‌بس ادامه دارد ولی تا کنون چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است. فارغ از تلاش‌های سیاسی برای توقف جنگ، برخی گروه‌های مقاومت آمادگی خود را برای ادامه جنگ تمام عیار اعلام کرده‌اند. در همین راستا، انصارالله یمن از همان روزهای ابتدایی همراهی خود را با مردم مظلوم فلسطیم اعلام کرده و بارها حملاتی را علیه منافع رژیم صهیونیستی انجام داده است. در روزهای اخیر نیز دو کشتی تجاری وابسته به اسرائیل توسط نیروهای یمنی توقیف شده و اعلام کرده‌اند که این روند ادامه خواهد داشت. به منظور بررسی احتمال تمدید آتش‌بس و همچنین تحرکات یمنی‌ها گفتگویی با ناصر الحسنی –تحلیلگر یمنی مسائل بین الملل- انجام شد.

 

 

 


وی در پاسخ به سوالی در مورد تمدید آتش‌بس گفت: فکر می‌کند فعلا شاهد وضعیت «نه جنگ نه صلح» باشیم و دلیل اصلی آن ناتوانی رژیم صهیونیستی در ادامه دادن جنگ خواهد بود؛ همانطور که می‌دانید فشار افکار عمومی به ویژه در اروپا روی این رژیم افزایش چشمگیری داشته و بنابراین اسرائیل نمی‌تواند به شدن گذشته جنایات و کشتار علیه مردم فلسطین را ادامه دهد. وی افزود: به خوبی می‌توان مشاهده کرد که گفتمان حاکم در این ارتباط تغییر کرده و حتی امروز حتی رهبران اروپایی خواهان توقف جنگ هستند و اگر چه صراحتا اعلام نمی‌کنند اما آنها نیز می‌دانند که این جنگ نباید بیش از این ادامه پیدا کند.

از نظر الحسنی، احتمالا آتش بس بار دیگر و به بهانه‌های مختلف تمدید خواهد شد هر چند که احتمال دارد حملات هوایی اسرائیل ادامه پیدا کند. وی همچنین در خصوص تداوم حملات یمنی‌ها علیه مواضع رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بدون تردید حملات از جبهه یمن ادامه خواهد داشت؛ زیرا برادران انصارالله حساسیت ویژه‌ای روی مسائل کشورهای عربی و اسلامی دارند و نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند. این کارشناس یمنی در ادامه افزود: هرچند که متاسفانه تلاش‌هایی از سوی برخی کشورهای منطقه برای توقف حمایت‌های یمن انجام می‌شود و برخی مزدوران منطقه‌ای تلاش می‌کنند که انصارالله را از معادلات منطقه‌ای حذف کرده و یا آنها را خسته کنند.

این کارشناس یمنی همچنین در خصوص موضع سایر کشورهای اسلامی به ویژه دولت‌های عربی تصریح کرد: در واقع باید گفت که مواضع کشورهای اسلامی و عربی به شدت شرم آور بود و تنها چند کشور از همان ابتدا صراحتا اعلام کردند که با غزه هستند و از مقاومت آنها حمایت می‌کنند. الحسنی با اشاره به ضعف رهبران سیاسی کشورهای عربی تاکید کرد: متاسفانه دولت‌های عربی ارزش‌های واقعی اسلامی را دنبال نمی‌کنند و همواره تصمیماتشان در تضاد با شعارهای آنها بوده است. این کارشناس یمنی تصریح کرد: تنها فایده جنگ غزه این بود که ماهیت برخی کشورهای اسلامی را روشن کرد و ملت‌های اسلامی اکنون دوست و دشمن واقعی خود را شناخته‌اند.

4461/ی

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها