آخرین اخبار
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
بازدید:۱۰۵۹
صد آنلاین | معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از انجام عملیات مرمت بازار تاریخی اراک خبر داد.
کد خبر : ۵۶۲۸۹
 

به‌گزارش صد آنلاین ، حسین محمودی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بازار اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازار تاریخی اراک از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک محسوب می‌شود که پس از گذشت دویست سال از عمر آن همچنان به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک به شمار می‌رود. 

 

 

 


وی با اشاره به ثبت بازار تاریخی اراک به عنوان آثار ملی ایران افزود: بازار اراک در تاریخ دهم آبان سال 55 با شماره ثبت 1285 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت جهانی رسیده‌است که این نشان از قدمت و اهمیت بازار تاریخی اراک دارد، به همین خاطر رسیدگی و مرمت آن باید در اولویت قرار گیرد. 

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به عملیات مرمت سرای نقشینه بازار اراک عنوان کرد: عملیات مرمت طاق و تویزه آسیب دیده، اجرای مجدد طاق، دوغاب‌ریزی و اندودکاری با مشارکت شهرداری و نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال به اتمام رسیده است. 

محمودی بیان کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان‌آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازار‌های ایران محسوب می‌شود، مجموعه تاریخی بازار اراک نیز از 20 سرا و تیمچه برخوردار است که هر یک از سرا‌ها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص هستند. 

4461/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها