آخرین اخبار
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
بازدید:۳۲۱
وزیر نفت گفت: ۲.۷ میلیارد دلار در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار هزینه براساس برآوردهای کارشناسان در کمتر از یکسال با تولید محصولات بازخواهد گشت.
کد خبر : ۵۶۲۵

جواد اوجی امروز (پنجشنبه، یازدهم اسفندماه) پس از آغاز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان با تبریک اعیاد شعبانیه و به افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهوری اشاره و اظهار کرد: با این افتتاح ۵۰  میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود و ۲.۷ میلیارد دلار برای اجرای آن سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار هزینه براساس برآوردهای کارشناسان در کمتر از یکسال با تولید محصولات بازخواهد گشت.

وی افزود: افزون بر ۵۰ میلیون مترمکعب تولید گاز، روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن گازمایع و یک میلیون تن اتان و ۴۰۰ تن در روز نیز گوگرد از این پالایشگاه تولید خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه چهار پروژه دیگر هم امروز در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول، یک واحد نیروگاهی، واحد دوم ASU۲ پتروشیمی دماوند و ۹ مخزن مربوط به فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه امروز افتتاح شدند که ارزش این طرح‌ها نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار است که از قبل این پروژه‌ها سوددهی و تأمین امنیت انرژی کشور تأمین می‌شود.

اوجی به عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح، پروپیلن از پروپان و پلی‌پروپیلن از پروپیلن تولید خواهد شد که یک محصول کلیدی صنعت پتروشیمی و خوراک بسیاری از واحدهای پایین دستی در کشور است  که بخشی از این محصول هم‌اکنون وارد می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در این طرح را یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سالانه ۷۰۰ هزار تن پروپان به پروپیلن در این طرح تبدیل می‌شود و یکی از پروژه‌های کلیدی است و اشتغالزایی مطلوبی را برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها