آخرین اخبار
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
بازدید:۱۱۵۳
صد آنلاین | رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت طرقبه شاندیز گفت: بادستور دادستان، تعداد ۷۶۳ عدد قلیان جمع آوری شده از سطح چایخانه های شهرستان معدوم سازی شد.
کد خبر : ۵۶۲۳

ظهر امروز با حضور روسای ادارت صنعت و معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، نماینده دادستانی و پلیس اماکن شهرستان طرقبه شاندیز در راستای اجرای طرح جمع آوری و برخورد با عرضه کنندگان قلیان در امکان عمومی، معدوم سازی قلیان های جمع آوری شده از سطح شهرستان اجرا شد.

 

مهدی مقدسی، در گفت و گو با  فارس با اشاره به اینکه بر طبق قانون مصرف قلیان در اماکن عمومی ممنوع است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع آوری و برخورد با عرضه کنندگان قلیان در امکان عمومی، عملیات معدوم سازی قلیان های جمع آوری شده از سطح شهرستان اجرا شد.

 

وی تصریح کرد: تعداد ۷۶۳ قلیان به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال که از نقاط مختلف سطح شهرستان جمع آوری شده است معدوم سازی شد.

 

 رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت طرقبه شاندیز تاکید کرد: در اینگونه پرونده ها علاوه بر جمع آوری و معدوم سازی از ۲ مسیر برخوردها انجام می شود یکی از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان که موضوع مربوط به تهدید سلامت عمومی است همچنین از طرف اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان با تخلفات مربوط به عدم رعایت ضوابط صنفی برخورد می شود.  پرونده ها به تعزیرات  شهرستان ارجاع می شود و همزمان با آن قانونی که مشخص شده در دادستانی و تعزیرات پرونده ها رسیدگی می شود.

 

مقدسی با بیان اینکه جرائم این پرونده ها سنگین است، تاکید کرد: اما درآمد عرضه قلیان  آنقدر بالا است که متاسفانه هر چند وقت شاهد این تعداد بالای عرضه قلیان در چایخانه های سطح شهرستان هستیم. وی خاطر نشان کرد: جریمه این پرونده ها در حوزه تخلفات صنفی که اداره صنعت و معدن و تجارت با آن برخورد می کند در بار اول جریمه نقدی حدود ۴۰ میلیون ریال قطعی است و تا مرحله پلمپ واحد صنفی هم ممکن است با نظر قاضی رسیدگی کننده اتفاق بیفتد.  احمد رضا رجب پور، مدیرشبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز نیز در حاشیه معدوم سازی قلیان های جمع آوری شده در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهارکرد: با مصرف قلیان و دخانیات دورنمای بدی درحوزه سلامت فرد اتفاق می افتد از انواع بیماری های قلبی و عروقی گرفته تا ایجاد سرطان های مختلف دهان، حنجره، حلق،  ریه، دستگاه های گوارش، ادراری و پوست که افراد مصرف کننده را درگیر می کند‌.

وی با اشاره به مضرات بالای مصرف قلیان ودخانیات تصریح کرد: به جرات می توان گفت که نقطه ای از بدن پیدا نمی شود که مصرف دخانیات و قلیان برآن اثر مخربی نداشته باشد.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: بهترین و ارزشمندترین نعمتی که خداوند به انسان ها عنایت داشته است سلامتی است پس هر فردی وظیفه دارد که از سلامتی خود صیانت کند بنابراین باید پرهیز و کنار گذاشتن مصرف دخانیات، قلیان و د سیگار یکی از اولویت های زندگی ها باشد.

 پایان پیام/۷۰۰۷۳

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها