۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
بازدید:۴۶۳۴
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت به محض پایان جنگ رژیم صهیونیستی با حماس، سوال‌هایی پیش روی نتانیاهو است و او باید با آن‌ها مواجه شود.
کد خبر : ۵۶۱۸۰

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به سوال‌هایی که پیش‌روی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و او باید با آن‌ها برخورد کند، کند نتانیاهو تلاش می‌کرد این سوال‌ها را به تعویق بیاندازد.

 

 


احتمالا اشاره سالیوان به پرونده‌های فساد مالی و قانون جنجالی «تغییرات قضایی» است که معترضان به کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، هفته‌ها به خیابان‌ها آمده و نتانیاهو را به چالش کشیده بودند.

سالیوان در میانه گزارش‌ها مبنی بر اینکه نتانیاهو پس از پایان جنگ دیگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نخواهد بود، درباره این موضوع که نتانیاهو می‌خواهد درگیری در نوار غزه ادامه یابد تا او در منصبش بماند، اظهارنظر نکرد.

مقام ارشد کاخ سفید که شامگاه یکشنبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاخ سفید معتقد است که به نفع نتانیاهو است که درگیری پایان یابد چراکه او در «وضعیت سیاسی داخلی دشواری است»، گفت: من درخصوص روند سیاسی اسرائیل پیش‌بینی نمی‌کنم.

سالیوان ادامه داد: نتانیاهو می‌داند که به محض پایان جنگ با حماس، او با سوال‌هایی مواجه خواهد شد که آن‌ها را به تعویق می‌انداخت. کاری که ما خواهیم کرد، صرف همکاری با شخص نخست‌وزیر است که او نتانیاهو است و ما با او به صورت مستقیم در مورد مشکلاتی که امروز با آنها مواجه هستیم، تعامل می‌کنیم.

پیشتر روزنامه پالتیکو به نقل از منابع آگاه خبر داده بود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که مسیر سیاسی نتانیاهو به پایان خود نزدیک می‌شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها