۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
بازدید:۱۱۳۴
صد آنلاین | آبشار ویسادار ۱۵ متر ارتفاع دارد، این آبشار سومین آبشار مرتفع استان گیلان و از زیباترین جا‌های دیدنی شمال است.
کد خبر : ۵۵۱۵۶


به گزارش صد آنلاین ، آبشار ویسادار ۱۵ متر ارتفاع دارد، این آبشار سومین آبشار مرتفع استان گیلان و از زیباترین جا‌های دیدنی شمال است. زیبایی این آبشار باعث شده تا ویسادار به جلوه‌ای مسحور کننده از طبیعت گیلان تبدیل شود و هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود بکشاند. اگر شما هم به بازدید از جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید، ویسادار مقصد ایده‌آلی خواهد بود.
   

 


 

 



آبشار ویسادار با ارتفاع حدودا ۱۵ متر، بعد از آبشار لاتون و آبشار چالدشت به عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان شناخته می‌شود. این جاذبه طبیعی در مسیر رودخانه لمیر واقع شده که از کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرد و در آخر به دریای خزر می‌ریزد.

شکل دیواره این آبشار بسیار زیباست و در کمتر جایی می‌توان نظیر آن را مشاهده کرد. زمانی که از بالا به ویسادار نگاه می‌کنید به نظر می‌رسد آب درون یک گودال سرازیر می‌شود. به‌علاوه صخره‌هایی که دیواره این آبشار را تشکیل می‌دهند، به صورت لایه‌لایه هستند و زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند.

این آبشار در میان جنگل‌های پیلمبرا واقع شده و برای رسیدن به آن لازم است تا مدت زمان نسبتا کوتاهی را در جنگل راهپیمایی کنید. پیاده در میان جنگل و استشمام بوی درختان بسیار جذاب خواهد بود. به‌علاوه، دیواره‌های صخره‌ای این آبشار شکل خاصی دارند که نظیر آن را کمتر در آبشار‌های دیگر می‌توان مشاهده کرد.

آبشار ویسادار از مقاصد بکر گیلان است، که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب می‌کند. برای آنکه گردشگران بتوانند نمای زیباتری از آبشار را تماشا کنند، روبه‌روی آن پلی ساخته‌اند تا بازدیدکنندگان روی آن بایستند و نمای کاملی از آبشار را ببینند.

صدای جریان آب، آواز پرندگان، طبیعت بکر، هوای پاکیزه و چشم‌اندازی مسحور کنند باعث می‌شوند که آرامش سراپای وجودتان را فرابگیرد. از این‌رو توصیه می‌کنیم چند ساعتی در این کنار ویسادار استراحت کرده و از مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید.

 

آبشار ویسادار کجاست؟
ویسادار در استان گیلان و در نزدیکی شهر رضوانشهر قرار گرفته است. این آبشار با شهر پره ۱۶ کیلومتر و با تالش ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. فاصله این جاذبه طبیعی با شهر رشت نیز حدود ۶۰ کیلومتر است؛ بنابراین بد نیست در سفر خود سری هم به شهر رشت بزنید. ویسادار از سمت شرق به بندر انزلی، از سمت جنوب به ییلاق ماسال و صومعه سرا و از سمت غرب به شهر خلخال می‌رسد.

 

 

4461/ی

نویسنده:
آمنه سنجاقی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟