۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
بازدید:۱۵۱
صد آنلاین | میدل ایست نیوز: دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در بدو ورود به بغداد تأکید کرد که ملت عراق توانایی غلبه بر چالش‌ها و دشواری‌ها را دارند.
کد خبر : ۵۴۱۷

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، در بغداد ضمن خوش‌آمدگویی به وی تأکید کرد که سفر گوترش به دعوت رسمی بغداد انجام شده و از وی بابت انجام این دیدار مهم تشکر کرد.

او گفت که روابط عراق با دفتر سازمان ملل (یونامی) بسیار خوب است و از نقش دبیرکل سازمان ملل در حمایت از عراق در مراحل گوناگون روند سیاسی و دموکراتیک عراق قدردانی کرد.

وی افزود که گوترش پیش از دبیرکلی سازمان ملل و در مسئولیت‌های دیگر خود نیز اهتمام ویژه‌ای به عراق داشته و بارها از عراق دیدار کرده و در جریان مشکلات آوارگان و پناهجویان عراقی قرار داشت.

وزیر خارجه عراق تأکید کرد که چالش‌های بزرگی در سطح داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد که نیازمند تبادل نظر با دبیرکل سازمان ملل است و بغداد مشتاق شنیدن دیدگاه‌های ایده‌های دبیرکل سازمان ملل به خصوص درباره امنیت منطقه است.

گوترش نیز در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در بغداد گفت که مردم عراق می‌توانند بر چالش‌ها و سختی‌هایی که با آنها مواجه‌اند غلبه کنند و افزود که در صورت امکان از اردوگاه‌های آوارگان دیدن خواهد کرد.

وی گفت که با شهروندان عراقی در سوریه دیدار کرده و در جریان تسهیلات انجام‌شده برای بازگشتشان به عراق قرار گرفته و از تلاش دولت عراق برای تسهیل بازگشت آوارگان تشکر کرد.

پیش از آن، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، تأکید کرد که سفر دبیرکل سازمان ملل در چارچوب حمایت از تلاش‌های دولت عراق و نقش متوازن این کشور در عرصه منطقه‌ای و در تقویت امنیت و صلح بین‌المللی انجام می‌شود.

وی افزود که این سفر نشان‌دهنده نقش محوری عراق در مسائل منطقه‌ای و جهانی است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها