آخرین اخبار
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
بازدید:۲۹۵
صد آنلاین | رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان جامعه امروز نیازمند توجهات بیشتر به موضوعات فرهنگی است ،گفت: بر اساس گزارش های اخذ شده، اکثر شرکت های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران زیان ده شده اند.
کد خبر : ۵۴۰۸۷

به گزارش صد آنلاین به نقل از حیات ، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان جامعه امروز نیازمند توجهات بیشتر به موضوعات فرهنگی است ،گفت: بر اساس گزارش های اخذ شده، اکثر شرکت های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران زیان ده شده اند.

 

 

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نحوه عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: اگر سند بالادستی شهرداری تهران را در سه سال آینده برنامه چهارم تحول و پیشرفت تلقی کنیم در می یابیم که در این برنامه  حدود ۲۲ حکم مرتبط با حوزه های تخصصی فرهنگی، هنری و اجتماعی درج شده است.

 

 

وی افزود: از همین رو، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می بایست برنامه های خود را برای سال ۱۴۰۲ براساس احکام برنامه چهارم، پیاده کند.

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در راستای فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاسیس شد، عنوان کرد: این سازمان باید با دقت فراوان به نکات فرهنگی و هنری توجه نماید.

 

 

معدنی پور مطرح کرد: ما به عنوان عضوی از شورای شهر تهران از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انتظار داریم تا شبانه روز تلاش کند و این سازمان را به نقطه مطلوب گذشته بازگرداند.

 

 

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به نقش مهم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیان کرد: مسئولان این سازمان باید حساسیت موضوع و اهمیت آنرا را درک کرده و در جهت تقویت و ارتقای کیفیت برنامه های آن تمام تلاش خود را صرف نماید.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه با وجود تمام حساسیت ها، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: مهمترین دغدغه این سازمان در ادوار گذشته بحث حقوق و دستمزد بود که خوشبختانه این موضوع با تلاش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و همکاری همه اعضای شورای ششم شهر تهران بویژه اعضای کمیسیون بودجه برطرف شد، هرچند که تجربه نشان داده ارائه بودجه به سازمان سبب می‌شود تا از ظرفیت ها و پتانسیل های خوب این سازمان استفاده نشود.

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در حقیقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران زمانی موفق بود که حتی ریالی از شهرداری دریافت نمی کرد.

 

 

معدنی پور با بیان اینکه پرسنل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بسیار پرتوان و پرکار هستند، تاکید کرد: حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی در شهرداری تهران جزو حوزه هایی است که بیشترین مجموعه ها و زیرساخت ها را دراختیار دارد که می شود از آن ها کسب درآمد کرد.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رییس سازمان فرهنگی و هنری افزود: شما موسسات و شرکت های زیادی را در اختیار دارید که به علت پیشینه سازمان از همان ابتدا با هدف کسب درآمد ایجاد شده اند تا سازمان بتواند از طریق آن به ماموریت های اصلی خود بپردازد.

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شرکت های این سازمان از همان ابتدا با هدف درآمدزایی ایجاد شدند، گفت: متاسفانه بر اساس گزارش های اخذ شده، اکثر این شرکت ها که می بایست منبع عظیم درآمد باشند اکنون زیان ده شده اند.

 

 

‎وی افزود: ما در شورای اسلامی شهر تهران تمام تلاشمان را کردیم تا حقوق و دستمزد پرسنل را با هدف رفع دغدغه سازمان و ایجاد انگیزه در بین پرسنل بر عهده بگیریم، بنابراین از سازمان فرهنگی و هنری انتظار داریم از پتانسیل و تجارب نیروهای متخصص خود استفاده کند تا شرکت ها از حالت زیان ده خارج شود و به ددرآمدزایی برسد.

 

 

معدنی پور با طرح سوالی تصریح کرد: به راستی در حال حاضر چند درصد آثار فاخر فرهنگی و هنری در سازمان فرهنگی تولید می شود؟ درحالی که در سالیان گذشته سازمان فرهنگی هنری در آن موفق ظاهر شده است.

 

 

وی ادامه داد: ضروریست سازمان فرهنگی و هنری به تولید آثار فاخر همت ورزد و همانند سالیان گذشته به ویژه در حوزه های موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی فعالیت کند، بسیاری از تندیس های فاخر موجود در سطح شهر توسط سازمان فرهنگی و هنری ساخته شده است، باید همت کرد تا سازمان فرهنگی و هنری به جایگاه اصلی خود بازگردد.

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته اقدامات بسیار موثر و مثبتی در حوزه های مختلف فرهنگی از جمله حوزه ازدواج و خانواده توسط سازمان صورت می گرفت و آثار خوبی تولید می شد، تاکید کرد: سازمان فرهنگی و هنری اگر می خواهد در حوزه جریان سازی و فرهنگ سازی موفق عمل کند باید در کنار برنامه های قله ای خود از ظرفیت خانه های فرهنگ و فرهنگسراها به نحو احسنت استفاده نماید.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: یکی از انتقادات وارده به سازمان فرهنگی هنری این است که به علت عدم بازگشت درآمدها به مناطق، دیگر انگیزه‌ای برای درآمدزایی در مناطق وجود ندارد، در صورتی که این امر سبب ایجاد راه های برقراری تعامل و افزایش انگیزه میان پرسنل می شود. 

 

 

معدنی پور با انتقاد به اینکه فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ با وجود نیروهای متخصص دچار رخوت و روزمرگی شده‌اند، گفت:طبیعتا در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، برقراری ارتباط،تعامل، همکاری و مشورت با همکاران ذینفعان و نخبگان برای رسیدن به اهداف بسیار موثر است.

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و هنری چقدر توانسته این ارتباط را با پرسنل خود در فرهنگسراها برقرار نماید، اعلام کرد: یکی از گلایه های مشترک پرسنل فرهنگسراها عدم واریز معوقات و اضافه کاری ها بود، در صورتی که پرسنل حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی تعطیلات نداشته و در حوزه های اجرایی به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند. از این رو باید سازمان فرهنگی هنری نسبت به ایجاد تعامل با پرسنل خود همت ورزد، چرا که اصل کار و ماموریت این حوزه برقراری ارتباط و تعامل است، تعاملی که می‌تواند برکات خوبی را به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها