آخرین اخبار
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
بازدید:۱۲۰۵
صد آنلاین | آبشار ترز سوادکوه با همه زیبایی‌های اساطیری خود در قلب جنگل لفور واقع در استان مازندران، دهستان لپور یا لفور جا دارد. جنگل لفور یکی از ارزش‌مندترین مناطق ایران است که نام آن در فهرست میراث طبیعی جهان ثبت شده است.
کد خبر : ۵۳۸۰۷

به گزارش صد آنلاین ، آبشار ترز سوادکوه با همه زیبایی‌های اساطیری خود در قلب جنگل لفور واقع در استان مازندران، دهستان لپور یا لفور جا دارد. جنگل لفور یکی از ارزش‌مندترین مناطق ایران است که نام آن در فهرست میراث طبیعی جهان ثبت شده است. جلوه‌های طبیعی و مناظر بدیع این منطقه در طی سالیانی طولانی پدید آمده‌اند. زمین‌شناسان قدمت این منطقه را در حدود ۴۰ میلیون سال برآورد کرده‌اند. جنگل‌های هیرکانی این ناحیه عنوان موزه طبیعی ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

 


 

 

 

 


آبشار آهکی ترز با ارتفاعی معادل ۱۸ متر از میان صخره‌های بلند این منطقه به پایین می‌ریزد. این آبشار خروشان با برخورد به سنگ‌ها و صخره‌های اطراف، ترانه بسیار گوش‌نوازی را سر داده و گردشگران را مسحور خود می‌کند. برخی از افراد اعتقاد دارند در گذشته‌های دور، این آبشار در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. این امر، ارزش تاریخی این مکان را دو چندان می‌کند. زمین‌های اطراف آبشار ترز، سرشار از تونل‌ها و غار‌هایی است که فقط افراد محلی با آن‌ها آشنایی دارند.
پرندگان زیبایی نظیر جغدها، سارها، تیکاها، کبوتر‌های جنگلی و قرقاول‌ها در میان بازوان در هم تنیده درختان باستانی این منطقه زندگی می‌کنند. با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت آب‌وهوای ناحیه ترز، بهترین زمان سفر به آن را می‌توان بهار و تابستان دانست.
دسترسی به این آبشار خیال‌انگیز از طریق پیاده‌روی در قلب جنگل و پشت سر گذاشتن مسیری ۴۰ دقیقه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. با توجه به شیب زیاد و فراز و نشیب‌های مسیر، توصیه می‌کنیم کودکان، سالخوردگان و افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی از قدم گذاشتن در این راه اجتناب کنند. در عین حال، کارشناسان به گردشگران توصیه می‌کنند در مواقع پر باران سال از مجاورت با رودخانه‌ها و آبشار‌های این منطقه خودداری کنند.

 

 

4461/ی

نویسنده:
آمنه سنجاقی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها