۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
بازدید:۳۶۲
صد آنلاین | سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن از حمله به ساختمان آنروا در غزه بهت‌زده شده است، بر لزوم تأمین امنیت کارکنان سازمان ملل در این منطقه تاکید کرد.
کد خبر : ۵۳۴۷۴

به گزارش صد آنلاین ،  وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) حملات رژیم موقت صهیونیستی به ساختمان آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه را محکوم کرد.

 

 

 


«مائو نینگ» سخنگوی این وزارتخانه طی نشست خبری، با بیان اینکه چین از حمله به ساختمان آنروا در غزه بهت‌زده و شوکه شده است، بر لزوم تأمین امنیت کارکنان سازمان ملل در این منطقه تاکید کرد.

دفاتر سازمان ملل در کشورهای مختلف روز دوشنبه برای ادای احترام و بزرگداشت جان‌باختن حداقل ۱۰۱ کارمند آنروا در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پرچم‌های خود را به حالت نیمه افراشته درآوردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مائو در این‌باره توضیح داد: «چین از حمله به ساختمانی که کارکنان سازمان ملل در جنوب نوار غزه در آن مستقر بودند، عمیقا شوکه شده است و آن را به شدت محکوم می‌کند».

وی ضمن ابراز تسلیت به‌دلیل کشته‌شدن کارکنان سازمان ملل در حملات صهیونیست‌ها به غزه، تاکید کرد: «ایمنی کارکنان سازمان ملل باید تضمین شود. خشونت نمی‌تواند امنیت واقعی را به ارمغان بیاورد و نیروی نظامی نمی‌تواند باعث صلح پایدار بشود».

پیش از این سازمان ملل گفته بود که ساختمان آنروا در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، بر اثر حمله نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه، به‌شدت آسیب دیده است.

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود: «چین از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد که حداکثر خویشتن‌داری را نشان داده، از قوانین بین‌المللی تبعیت کرده، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل به تاریخ ۲۷ اکتبر را اجرا نموده و برای جلوگیری از فاجعه انسانی عظیم‌تر جنگ را متوقف کنند».

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها