۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
بازدید:۵۶۲
صد آنلاین | رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی از شناسایی افرادی که با اغفال دختر جوان عکس‌های خصوصی وی را به‌دست‌آورده و با تهدید قصد اخاذی از وی را داشتند خبر داد.
کد خبر : ۵۳۴۶۸

به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت، افرادی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با دختر اینجانب در ارتباط بوده و با اغفال وی توانسته‌اند عکس‌های شخصی او را به‌دست‌آوردند.

 

 

 


وی ادامه داد: اکنون این افراد با ارسال پیام‌های متعدد دخترم را تهدید  می کنند چنانچه با آنان همکاری نکند، عکس‌های شخصی وی را برای دوستان، اقوام و آشنایان ارسال و همچنین عکس ها را در فضای مجازی انتشار خواهند داد. 

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

الوانی بیان داشت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شدند، متهمان در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل و غیر‌قابل‌انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرده و پرونده برای سیر مراحل قضائی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی تصریح کرد: این‌روز‌ها به‌علت پیشرفت تکنولوژی جرایم مختلفی در فضای مجازی اتفاق می‌افتد‌ که یکی از این جرایم سوء‌استفاده از تصاویر خصوصی دیگران برای مقاصد سوء است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی ادامه داد: کاربران فضای مجازی از ارتباط با افراد ناشناس در فضای مجازی خودداری کرده و از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی خودشان برای افراد ناشناس جدا خودداری نموده تا مورد سوء‌استفاده مجرمان سایبری قرار نگیرند. 
 
الوانی خاطر‌نشان کرد: برخی از افراد با تصور این‌که در فضای مجازی شناسایی نخواهند شد، اطلاعات و تصاویر خصوصی افراد را به اشکال گوناگون به‌دست آورده و از آن برای انجام کار‌های غیر‌قانونی از جمله اخاذی استفاده می‌کنند و افراد را به دردسر‌های متعددی می‌اندازند، که این تفکر آنان اشتباه بوده و این افراد توسط پلیس فتا شناسایی شده و در محاکم قضائی کشور نیز به جرم آنان رسیدگی خواهد شد. 
 
4461/ب

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها