آخرین اخبار
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
بازدید:۲۲۱
صد آنلاین | سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف 27هزار خودرو در پارکینگ و صدور 700 هزار برگه جریمه به دلیل تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
کد خبر : ۵۳۲۱۵

به گزارش صد انلاین ، امروز دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲، سرهنگ صفر عبادی سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص آمار اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز اظهار داشت: در شهر تهران و در 7 ماهه ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 27 هزار خودروی متخلف بدلیل انجام تخلفات حادثه‌ساز چون سرعت،سبقت و لایی‌کشی به پارکینگ منتقل شدند.  

 

 

 


وی افزود: در این مدت 14هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف ساعتی شده که خودروی راننده متخلف در محل تخلف متوقف شد که این توقف ممکن است تا 8 ساعت ادامه یابد. 

سرهنگ عبادی اظهار داشت: نزدیک به 700 هزار مورد نیز اعمال قانون در بحث سرعت و سبقت و تخلفات حادثه ساز را در سطح شهر تهران اجرا شد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودروهایی که شهروندان در هنگام تردد خود مشاهده می‌کنند که با نصب بنر در معابر بزرگراهی توقیف شده به همین دلیل و در بحث توقیفات ساعتی و ارتکاب تخلفات حادثه ساز است. 

وی گفت: در بزرگراه‌های یادگار، بابایی، خرازی و آزادگان و دیگر بزرگراه‌های شهر تهران برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از سوی تیم‌های پلیس نامحسوس و تیم‌های بزرگراهی پلیس راهور تهران صورت می پذیرد. 

سرهنگ عبادی با بیان اینکه در حین توقیف ساعتی، راننده باید در کنار خودروی خود حضور داشته باشد و این خود یک نوع تنبیه اجتماعی است تصریح کرد: شب هنگام همکاران بنده در خصوص تست سلامت رانندگان اقدام کرده و رفتار رانندگان رصد شده و توسط تیم های پلیس بزرگراه این موارد به جد برخورد و پیگیری می شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این خصوص در وهله اول و بار نخست گواهینامه 3 ماه توقیف شده و مقام قضایی این موضوع را تعیین تکلیف می‌کند؛ برای بار دوم اگر این موضوع تکرار شود به مدت 6 ماه گواهینامه راننده توقیف شده و جریمه 600 هزار تومانی نیز دارد که مجازات اجتماعی نیز از سوی مقام محترم قضایی در نظر گرفته خواهد شد.

 

سرهنگ عبادی گفت: دو زمان از ساعات شبانه‌روز مهم ترین مشکلات را در بحث تخلفات در بزرگراه‌ها ایجاد کرده است که از ساعت22 تا 1 بامداد و صبح ها از ساعت 05:30 تا 06:30 است. 

وی افزود: اکثر رانندگانی که در ساعات 22 تا 1 بامداد در بزرگراه‌ها مرتکب تخلف می‌شوند سن بین 19 الی 29 سال را دارند که پلیس نامحسوس در این خصوص بر تخلفات حادثه ساز متمرکز شده و با آنها برخورد لازم را می‌کند.  

سرهنگ عبادی اظهار داشت: در ساعات 05:30 تا 06:30 برخی از رانندگانی که دیر کرده و می‌خواهند زودتر به مقصد رسیده و عجله دارند واقعا باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری در سطح معابر بزرگراهی می‌شوند که علت آن فقط عجله و شتاب و سرعت و سبقت های بی‌مورد است.  

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگانی که قصد سرعت و لایی‌کشی دارند در وهله اول به خانواده خود توجه کنند و بدانند که نباید با انجام تخلفاتی که باعث حادثه می‌شود جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها