رنو کاردیان طولی برابر با ۴۱۱۹ میلی متر و عرضی برابر با ۲۰۲۵ میلی متر دارد. ارتفاع این خودرو ۱۵۹۵ میلی متر و فاصله محوری آن برابر با ۲۶۰۴ میلی متر است. فاصله کف اتاق این کراس اوور از سطح زمین به ۲۰۹ میلی متر می رسد. برای مقایسه باید گفت ساندرو استپ وی حاضر در بازار ایران ۴۰۲۳ میلی متر طول، ۱۷۵۳ میلی متر عرض و ۱۵۴۹ میلی متر ارتفاع دارد. فاصله محوری و فاصله کف تا زمین این خودرو نیز به ترتیب برابر با ۲۵۸۸ و ۱۷۵ میلی متر است.
با وجود ماهیت اقتصادی، محصول جدید رنو برای کشورهای درحال توسعه طراحی مدرن و جذابی دارد. در نمای روبه رو با چهره ای جسورانه و تهاجمی روه برو هستیم و کاردیان فراتر از یک خودروی ارزان قیمت به نظر می رسد. چراغ های اصلی حاضر در این بخش ساختاری دوتکه دارند. در حد فاصل چراغ ها و روی جلوپنجره عریض، لوگوی بزرگ رنو جلب توجه می کند. سپر جلوی کاردیان متشکل از اشکال هندسی مختلف است و در قسمت میانی ورودی هوای حجیمی دارد.
رنو کاردیان در نمای جانبی هم طراحی قابل قبولی دارد. اکثر سطوح و پنل های موجود در این نما صاف و مسطح هستند و به غیراز چند خط کوتاه و ملایم، خبری از زوایای تیز یا حجم پردازی های اغراق آمیز نیست. در این نما طراحان رنو سعی کرده اند با استفاده از رنگ مشکی برای ستون ها و نصب قطعات محافظ پلاستیکی برای رکاب و لبه گلگیرها، پیکره کاردیان را از آن حالت یکنواختی خارج کنند. این کراس اوور کوچک در تریم های بالارده با رینگ های ۱۷ اینچی به دست مشتریان می رسد.
چراغ های C شکل شاخص ترین ویژگی رنو کاردیان در نمای عقب است. این چراغ ها یادآور دیگر محصولات کمپانی ازجمله کایگر هستند. سپر عقب کاردیان برجسته طراحی شده است و خطوط متعددی روی آن به چشم می خورد. روی سپر خبری از خروجی اگزوز نیست و ظاهراً طراحان این قطعه را در پشت سپر مخفی کرده اند.
کابین رنو کاردیان را می توان مدرن و به روز توصیف کرد. داشبورد این خودرو ساختار زیبایی دارد و در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر ۸ اینچی ایستاده لمسی است. فرمان کاردیان سه شاخه طراحی شده و المان های سنتی رنو را روی خود دارد. در تریم های بالارده، تزئینات چوبی، پیانویی و طرح فلز هستند و در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی اطلاعات موردنیاز راننده را ارائه می کند.
از دیگر ویژگی ها و امکانات جالب رنو کاردیان باید به مواردی مثل شیفتر دنده الکترونیکی زیبا و خوش فرم، ترمز پارک برقی، شارژر بدون سیم، شش کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیق پذیر اشاره کنیم.
رنو کاردیان براساس پلتفرم ماژولار CMF توسعه پیدا کرده است. نیروی این کراس اوور جدید توسط موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو تأمین می شود. این موتور علی رغم حجم کم خود، توانایی تولید ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ های محور جلو ارسال می شود.
رنو کاردیان به عنوان بخشی از استراتژی جهانی رنو تا سال ۲۰۲۷ توسعه پیدا کرده است و در برزیل تولید خواهد شد. این خودرو ابتدا در بازار آمریکای جنوبی و سپس در آفریقا و آسیا به فروش خواهد رسید. در رابطه با قیمت فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی می توان حدس زد که این خودرو با برچسبی رقابتی وارد میدان خواهد شد. کاردیان با توجه به مشخصات فنی، امکانات و قیمت پایین احتمالی، گزینه ای جذاب برای کشورهای درحال توسعه است. این خودرو در صورت ورود به کشور، پتانسیل بالایی در جلب نظر مثبت مشتریان ایرانی دارد؛ البته به شرط آنکه قیمت نجومی پیدا نکند!