۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
بازدید:۹۱۲
صد آنلاین | ایرلند قصد دارد با کمک شرکت فضایی اسپیس ایکس اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کند
کد خبر : ۵۳۰۰۶

 اولین تاسواره ایرلند به زودی میتواند عملیات‌های نجومی خود را با کمک پرتو گاما انجام دهد. این ماهواره که ماهواره تحقیقاتی آموزشی ایرلندی EIRSAT-1 نام دارد توسط دانشجویان کالج دانشگاه دوبلین توسعه یافته و به عنوان بخشی از برنامه ماهواره سازی آژانس فضایی اروپا تعلق دارد.

ساخت این تاسواره طی پروژه‌ای در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و هدف از ساخت آن نیز مطالعه انفجارهای پرتو گامای قدرتمند است. محموله اصلی ماژول آن نیز کرد پوشش‌های حرارتی اکسید جدید در ماهواره‌ها را ارزیابی خواهد کرد و همچنین از سیستم جدیدی برای کنترل فضاپیما با نام کنترل مبتنی بر موج رونمایی شده و مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

جوست ون روسل رئیس آکادمی آژانس فضایی اروپا در مورد این ماهواره می‌گوید: کالج دانشگاهی دوبلین با تخصص زیاد در حوزه‌های علوم فضایی و اختررفیزیک توانسته است یکی از چالش‌های بسیار مهم پروژه مهندسی بسیار پیچیده را حل کند. گفته وی این پروژه ترکیبی از تخصص علمی دانشگاهی و تجربه و تخصص آژانس فضایی اروپا است که آن را بسیار جذاب کرده و به دانشجویان امکان داده است در توسعه ماهواره با کارشناسان آژانس فضایی اروپا همکاری کنند. قرار است این ماهواره به عنوان یک محموله مشترک با کمک موشک فالکون ۹ در اواخر نوامبر به فضا فرستاده شود.

 
369852
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها