۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
بازدید:۳۶۲
صد آنلاین | خبرگزاری رویترز اعلام کرد: علیرغم اعتراضات بین‌المللی به حملات تل‌آویو در غزه، امارات قصد قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را ندارد.
کد خبر : ۵۲۸۳۷

 

به گزارش صد آنلاین ، به گفته چهار منبع نزدیک به دولت امارات، این کشور همچنان میزبان سفیر رژیم صهیونیستی است و هیچ چشم‌اندازی برای پایان دادن به روابط دیپلماتیک خود با تل‌آویو ندارد که این امر نشان‌دهنده اولویت استراتژیک بلندمدت ابوظبی است.

 

 

 


 چهار منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: «علاوه بر گفتگو با اسرائیل، امارات تلاش کرده مواضع عمومی کشور‌های عربی را متعادل نگه دارد تا پس از پایان جنگ، امکان بازگشت به گفتگوی گسترده وجود داشته باشد».

این چهار منبع گفتند که در میانه بن بست برقراری آتش بس، امارات به طور فزاینده‌ای از مهم‌ترین شریک امنیتی خود یعنی آمریکا ناامید شده و معتقد است این کشور فشار کافی برای پایان دادن به جنگ را اعمال نمی‌کند.

گفتنی است، افزایش شمار شهدای فلسطینی و شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی که بسیاری از آن به عنوان «نسل‌کشی» یاد می‌کنند، خشم مردم را در سراسر جهان، به ویژه کشور‌های عربی برانگیخته است. در این میان، امارات به طور علنی نسبت به گسترش جنگ ابراز نگرانی کرده است. با این حال، مقامات فلسطینی می‌گویند ابوظبی در مهار حملات رژیم صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر شده، موفقیت چندانی نداشته است.

4461/ب
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها